kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

آرایش جنگی اسرائیل در اطراف غزه /حماس: آماده جنگیم!

آرایش نظامی غیرعادی صهیونیست‌ها در نزدیکی غزه و استقرار ده‌‌ها‌ تانک و توپ و سرباز تا دندان مسلح در این منطقه، احتمال وقوع یک حمله نظامی دیگر به این باریکه را بر سر زبان‌ها انداخته است، همین مسئله باعث شده حماس و جهاد اعلام کنند، آماده نبرد با هرگونه تجاوز نظامی به غزه هستند.


سرویس خارجی-

در گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با ‌اشاره به «استقرار گسترده» نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی اراضی ‌اشغالی و «تغییر مسیر پروازهای فرودگاه بن گوریون» آمده: «احتمال درگیری نظامی با غزه هنوز وجود دارد چرا که تنش‌های میدانی میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و اسرائیل ادامه دارد. مقامات رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند در صورت ادامه راهپیمایی بازگشت حمله نظامی گسترده‌ای به غزه انجام خواهند داد.»
بر اساس اعلام این روزنامه صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیروهای خود در مرزهای غزه را تقویت و یگان‌های زیادی از ارتش را در پاسخ به تصمیم کابینه برای افزایش سطح آمادگی جهت واکنش به هر گونه اقدام از سوی غزه در مناطق مرزی مستقر کرده است.
به نوشته این روزنامه، در میان نیروهای مستقر در مناطق مرزی غزه علاوه ‌بر ده‌ها‌ تانک، توپ‌های متحرک نیز دیده می‌شود. این روزنامه به نقل از شهرک‌نشینان مناطق همجوار غزه اعلام کرد، ما پس از جنگ 2014 با غزه شاهد چنین حضور گسترده نیروهای نظامی ارتش در مناطق اطراف غزه نبوده‌ایم. روز پنج‌شنبه دولت صهیونیستی مسیر برخی پروازهای فرودگاه بن‌گوریون را نیز تغییر داد.به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، این روزنامه عبری‌زبان تاکید کرد این اولین‌بار پس از آخرین جنگ اسرائیل علیه غزه است که برای تغییر مسیر پروازهای اسرائیلی تصمیم‌گیری شده است.
مقاومت: آماده‌ایم
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و حماس اما با انتشار دو فایل ویدئویی کوتاه خطاب به ‌اشغالگران صهیونیست بر آمادگی خود برای مقابله با هر گونه اقدامی علیه مقاومت و غزه تاکید کردند. این پیام ویدئویی که بر روی پایگاه اینترنتی گروهان‌های قدس منتشر شده، مانوری نظامی را نشان می‌دهد که در آن گروهی از رزمندگان مقاومت آماده شلیک موشک شده و برخی دیگر نیز با سلاح تک‌تیرانداز در پی شکار نظامیان صهیونیست هستند. این پیام ویدئویی با عبارت «دشمن ما را آزموده است» به پایان می‌رسد.
گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز با انتشار ویدئویی کوتاه در پایگاه اینترنتی خود گروهی از رزمندگان مقاومت را به نمایش گذاشته است که در حال آماده کردن سایت‌های پرتاب موشک هستند که با عبارت «پیش‌بینی شما ‌اشتباه است» پایان می‌یابد.
بی‌فایده است
 برخی رسانه‌های صهیونیستی هم در واکنش به استقرار تعداد زیادی از نیروها و تجهیزات ارتش اسرائیل در مرزهای غزه بر غیرضروری بودن این اقدام برای دفع تهدیدات این منطقه تاکید
 کردند.
خبرنگار نظامی شبکه 20 تلویزیون این رژیم با ‌اشاره به اینکه ارتش اقدام به تغییر آرایش نیروهای خود در اطراف غزه نموده و با استقرار گردانی زرهی، تیپ چتربازان را نیز جایگزین تیپ جفعاتی کرده است گفت: «معتقدم برای توقف بالن‌های آتش‌زا و عبور فلسطینیان از دیوار مرزی به ده‌ها ‌تانک نیاز نیست. تیپ چتربازان روز پنج‌شنبه گذشته تمرینات خود را به پایان رسانده و برای استقرار در مرزهای غزه و جایگزینی با تیپ جفعاتی که در ماه‌های پیش در این منطقه حضور داشته است آماده شدند.»
این در حالی است که «عمیرام لیوین» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت، انتقادات زیادی از بنیامین نتانیاهو در نحوه برخورد با تحولات غزه مطرح است، وی تصمیمی جدی اتخاذ نمی‌کند و در پی کاهش تنش‌ها با حماس است.
وی افزود: من از ماه‌ها پیش درباره توخالی بودن تهدیدات سران سیاسی هشدار داده بودم، حالا شاهد هستیم که اسرائیلی‌ها ماه‌هاست که از پرتاب بالن‌ها، آتش‌سوزی اراضی و پرتاب موشک از غزه رنج و عذاب می‌کشند.