kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
وزیر کشور عراق:

دولت و ملت عراق خدمت به زوار ایرانی را افتخار می‌دانند

وزیر کشور عراق گفت: مقامات و مسئولان این کشور با مسئولان ایران همکاری لازم برای تامین امنیت زوار و خدمات‌دهی در ایام اربعین را انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، قاسم الاعرجی در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: دولت و ملت عراق خدمت به زائران اربعین را افتخار خود می‌دانند و از هرگونه خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت (ع) کوتاهی نخواهند کرد.
وی با ‌اشاره به اینکه نهایت همکاری در بحث خدمات‌دهی به زوار را با مسئولان ایرانی انجام خواهیم داد، یادآور شد: امسال زیرساخت‌های خوبی در مرزها برای زوار اربعین پیش‌بینی شده است. الاعرجی اضافه کرد: مسئولان عراقی برای ایجاد امنیت و خدمات‌دهی به زوار اربعین در خاک عراق و مرزها آمادگی کامل دارند.
استاندار ایلام نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده است و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده که معطلی کمتر از هشت ثانیه را برای زائران دارد. قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: ولی همزمان بحث تجارت و عبور کالا تداخل پیدا کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است در حال حاضر تعداد زیادی کامیون پشت صف انتظار داریم. وی اظهار داشت: دوروز قبل تفاهم‌نامه‌ای را با مقامات عراقی امضا کردیم تا بتوانیم مواد مورد نیاز موکب‌ها را به سرعت انتقال دهیم.
استاندار ایلام افزود: امیدواریم علاوه ‌بر عبور زائران از مرز‌، بحث تجارت نیز شکل بگیرد و مشکلات پیشرو مرتفع شود.