kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

انتقام موشکی حماس نتانیاهو جلسه کابینه را تعطیل کرد

پس از این که مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات هر روزه صهیونیست ها جنوب این سرزمین اشغالی را با دو موشک هدف قرار داد و خساراتی به چند ساختمان وارد کرد خبر رسید، جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی پس از شلیک این موشک ها تعطیل شد.

 
  سرویس خارجی-

صهیونیست ها که روزانه به فلسطینی ها کرده و علاوه بر جان مردم، خانه و کاشانه آنها را می‌گیرند، دیروز با دو موشک مقاومت از خواب پریدند. شماری از رسانه های صهیونیستی خبر داده اند درپی اصابت یکی از این موشک ها به خانه‌ای در منطقه «بئر السبع» در جنوب سرزمین های اشغالی، مدارس این منطقه نیز تعطیل شد. پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک دو فروند موشک مقاومت از نوار غزه، یکی به سوی منطقه بئر‌السبع و دیگری به سوی هدفی در دریا خبر داده بودند.
به گزارش تسنیم، گروه های مقاومت فلسطین در این رابطه بیانیه مشترکی هم صادر و اعلام کردند که «سلاح ما سپر حامی ملت ما و پاسخ به تجاوزات اسرائیل حق ما است... ما در کنار مردم فلسطین خواهیم بود که برای دستیابی به آزادی و بازگشت به میهن خود هر هفته راهپیمایی بزرگ بازگشت را در مرز غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌کنند.»
در پی شلیک این موشک ها جلسه کابینه امنیتی صهیونیست ها نیز لغو شد و گادی‌آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی به دلیل تشدید تنش ها در مرزهای نوار غزه سفر به آمریکا را نیمه تمام رها کرد و سرآسیمه واشنگتن را به مقصد تل آویو ترک کرد.
بمباران غزه
گروه‌های مقاومت فلسطینی شلیک موشک به سمت سرزمین های اشغالی را پاسخ طبیعی به جنایات روزمره رژیم صهیونیستی دانستند، چرا که این رژیم  به غیر از سرکوب هرروزه تظاهرات فلسطینی ها  مناطق مختلف غزه را بمباران می‌کند. در همین رابطه  شبکه المیادین در خبری از وقوع انفجاری در غرب شهر رفح در جنوب نوار ‌غزه خبر داد. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد هواپیماهایش منطقه‌ای در شمال بیت لاهیا، شمال نوار غزه را هدف قرار دادند. منابع فلسطینی گفتند در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه یک فلسطینی به شهادت رسید و 8 شهروند دیگر از جمله 6 دانش آموز شهرک دیرالبلح در نوار غزه زخمی شدند. این جنگنده ها همچنین محله الزیتون در مرکز شهر غزه و اراض زراعی منطقه الزنه در شهرک بنی سهیلا در شهر خان یونس را هدف قرار دادند.
ریاست 77
خبر دیگر اینکه، سازمان ملل متحد اختیارات جدیدی به تشکیلات خودگردان فلسطین برای ریاست گروه 77 در سال 2019 اعطا کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه با تصویب قطعنامه‌ای به فلسطین اختیارات بیشتری داد تا بتواند در سال 2019 ریاست گروه 77 را به عنوان بزرگترین ائتلاف کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل متحد برعهده بگیرد.