kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

تحقیر صهیونیست‌ها در کنفرانس ژنو هیئت اسرائیلی جلسه را ترک کرد

نماینده کویت در کنفرانس اتحادیه بین‌المللی پارلمانی که در ژنو برگزار شده بود، وقتی علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گرفت، از سوی حضار تشویق شد، همین تشویق باعث تحقیر و خروج هیئت رژیم صهیونیستی از جلسه گردید.

«مرزوق الغانم» رئیس‌مجلس کویت در سخنرانی خود در کنفرانس اتحادیه بین‌المللی پارلمانی در ژنو پایتخت سوئیس به اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی و حق فلسطینی‌ها برای زندگی با کرامت ‌اشاره کرد که این مسئله به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد و در نهایت با اعتراض به رئیس ‌جلسه، و در حالی که حضار در حال تشویق نماینده کشور کویت بودند، محل کنفرانس را ترک کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، رئیس ‌مجلس کویت در سخنرانی خود خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «کسانی منتظر بالا بردن پرچم سفید از سوی ملت فلسطین هستند، باید بدانند این مسئله هرگز رخ نخواهد داد و ملت فلسطین سرزمینش را همین‌طور رها نخواهد کرد... ملت فلسطین از 50 سال پیش شاخه زیتون را به دست گرفته‌اند اما با پاسخی جز موشک و خمپاره مواجه نشده‌اند، آنها زمانی که سنگ به دست می‌گیرند با تفنگ‌های اتوماتیک رژیم صهیونیستی مواجه می‌شوند.» مرزوق الغانم سپس از همه هیئت‌های پارلمانی خواست اقدامات اسرائیل علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.
وی در ادامه افزود: «فلسطینی‌ها در 70 سال اخیر با سرکوب ‌اشغالگران مواجه بوده‌اند، اما من به شما می‌گویم که در برابر هر عزای فلسطینی‌ها 10 عروسی برگزار می‌شود، در برابر هر شهید فلسطینی 10 نوزاد متولد می‌شود و در برابر هر گلوله هزار فریاد بر می‌خیزد...»
وی سیاست‌های اخیر رژیم صهیونیستی در زمینه تصویب قانون قومیت یهودی و منع فعالیت آنروا را نیز قویا محکوم کرد.
 نکته جالب اینکه پس از پایان سخنرانی مرزوق الغانم، حضار که از کشورهای مختلف جهان بودند به شدت وی را تشویق کردند. این در حالی بود که هیئت اسرائیلی در همین شرایط در حال ترک محل اجلاس و اعتراض به رئیس‌کنفرانس بود.