kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

گچسارانی‌ها به روستاهای خود برمی‌گردند

بخشدار مرکزی گچساران گفت: بسیاری از ساکنان 17 روستای شهرستان گچساران که سال‌ها پیش به‌دلیل کمبود امکانات زیرساختی، روستاها را ترک و به مناطق شهری مهاجرت کرده بودند اکنون به زادگاه خود برمی‌گردند.
فرج‌الله استلاحی افزود: با اجرای طرح‌های تامین آب کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های رفاهی در قالب طرح‌های هادی، آبرسانی، گازرسانی و جاده سازی در روستاها، شرایط زندگی به طور چشمگیری در این مناطق بهبود یافته است.
وی بیان کرد: برخی از ساکنان مناطق شهری گچساران ترجیح داده‌اند به صورت دائمی و تعدادی نیز در فصل کشاورزی به روستاها بازگردند و به فعالیت مشغول شوند.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: امامزاده جعفر، پشکان، سرابننیز، اسلام‌آباد، تلخ آب شیرین، خربل، آبریگون، گناوه، سربیشه، شهرک مهاجرین، ناصرآباد، خیرآباد، مردان معصوم، مظفرآباد، چهاربیشه و کلاغ‌نشین از جمله روستاهایی هستند که میزبان ساکنان مهاجرت‌کننده از شهرها شده‌اند.
به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به وجود امکانات رفاهی مورد نیاز در روستاهای شهرستان گچساران ، تمایل ساکنان مناطق شهری برای برگشت به روستاها در چند سال اخیر رو به فزونی بوده است.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: امسال 16 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 27 میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
وی گفت: تاکنون 45 دهیاری در روستاهای تابعه این شهرستان راه‌اندازی شده که از این تعداد 12 مورد ساختمان اداری دارد.