kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
جلیلی:

معنای دولت سایه احساس مسئولیت همگانی است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت سایه به معنای تشکیلات و حزب نیست بلکه منظور گفتمان و احساس مسئولیت همگانی است.




سعید جلیلی در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید کارهای خوبی که در این دولت انجام می‌شود را پشتیبانی کرد نه اینکه چون هوادار این دولت نیستیم از این رو پشتیبانی هم نکنیم.
وی با بیان اینکه کارهای اشتباه در هر جریان و یا گروهی را باید تصحیح کرد، افزود: قبل از اینکه کار اشتباهی صورت بگیرد، ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و این اشتباهات را به طرف مقابل گوشزد کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در زمان برجام نیز بارها تذکر دادیم که این اقدام آقایان اشتباه است اما باز برجام را اجرا کردند و در آن زمان برخی گفتند که مردم از برجام خوششان می‌آید بنابراین اینقدر نگویید برجام یک اشتباه است.
جلیلی با بیان اینکه آقایان بعد از سال‌ها متوجه شدند که اشتباه کردند، خاطرنشان کرد: دولت سایه نیز به معنای تشکیلات و حزب نیست بلکه منظور گفتمان و احساس مسئولیت همگانی است.
وی با بیان اینکه دشمن اعتراف می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت جزء 10 کشور برتر جهان است، بیان داشت: اگر دشمنان ادعا دارند که این نظام اسلامی ناکارآمد است پس چرا این همه عربده می‌کشند؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام WHO (سازمان بهداشت جهانی) در سال 57 امید به زندگی در کشور 55 سال بوده اما امروز این امید به زندگی به 78 سال رسیده است و این نشان از اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی است.
جلیلی با بیان اینکه تحلیل‌های غلط مانند سراب بوده است، تصریح کرد: برخی می‎گفتند لبخند بزنیم همه چیز درست می‌شود و اگر مشکل ما با آمریکا حل شود با دیگران هم حل خواهد شد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: انتظار عذرخواهی از آقایانی که با آمریکا توافق کردند و آن‌ها نیز به عهد خود پایبند نبودند، نداریم اما نباید اشتباهات را تکرار کنند.
جلیلی تصریح کرد: مگر دشمن هر آنچه که می‌توانست انجام دهد دریغ کرده است؟ آن‌ها هر کاری که توانستند انجام دادند و اگر کاری هم نتوانستند علیه ایران انجام دهند به دلیل این بوده که نمی‌توانستند کاری کنند.