kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای ظریف در مجلس عنوان کرد که بنده و رئیس‌جمهور هیچ ضمانتی برای حل مشکلات از طریق CFT نمی‌دهیم. آقای ظریف با صراحت از عواقب تصویب CFT شانه خالی کرد. حال آنکه در برجام آقای ظریف امضای جان کری را تضمین برجام دانسته بود. این نشان می‌دهد که آقای ظریف دریافته است که CFT و FATF همانند برجام برای کشور و مردم دستاوردی نخواهد داشت. تعجب از آن نمایندگان مجلس است که باز به توهم و خیال تکیه کردند و به CFT رای مثبت دادند.
9452---0912
* چرا نظر رهبر معظم انقلاب که تصمیمات اقتصادی بر اساس موازین علمی و استفاده از مشورت با دانشمندان باشد در دولت اجرایی نمی‌شود؟! عمر دو دولت یازدهم و دوازدهم در سرازیری قرار گرفته است ولی متاسفانه هنوز برنامه مدون عملیاتی برای مهار تورم، گرانی، نقدینگی و بیکاری و... ندارد؟! فقط شعار شعار شعار!
2986---0915
* در مجموعه‌هایی مانند هوا- فضا، سلول‌های بنیادی و مدیریت دفاع موشکی که مستقیم زیر نظر رهبری هدایت شده‌اند به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌ایم ولی در مجموعه‌های دولت نه تنها این پیشرفت وجود ندارد بلکه شاهد رکود هستیم. چرا؟
7345---0912
* تفکر حاکم بر این دولت، همان تفکر امثال روغنی زنجانی در دولت کارگزاران است که قشر ضعیف اگر له هم بشوند مشکلی نیست.
9662---0915 و 8942---0912
* نیکی هیلی از مهره‌هایی بود که قرار بود علیه ایران اسلامی اقدامات ویژه‌ای انجام دهد. اما استعفای هیلی گویای این است که آشفتگی در حاکمیت ایالات متحده آمریکا به اوج خودش رسیده است.
3152---021
* وقتی بن سلمان ولیعهد عربستان سعد حریری نخست‌وزیر لبنان را برای مدتی به گروگان بگیرد و آن مصیبت را سر او بیاورد معلوم است که سر فرد منتقد حکومت عربستان مثل خاشقجی چه می‌آورد. چند سال پیش هم در مسجدالحرام جرثقیل را بر سر حاجی‌ها آوار کردند و بعد هم آن کشتار فجیع را در منا به وجود آوردند.
5364---0912
* حالا که نوبت حساب رسیده روی کار‌آورندگان آقای روحانی مغرضانه می‌گویند رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست. اگر اعتقاد دارند که رئیس‌جمهور قدرت ندارد پس چرا در زمان انتخابات با تمام سرمایه تلاش کردند ایشان به قدرت برسد! انصاف داشته باشند و به این روراست نبودن با مردم پایان بدهند.
3104---0912
* از اول سال تا الان قیمت فرآورده‌های لبنی مانند شیر چندین مرتبه گران شده و در حال حاضر به چهاربرابر قیمت اول سال رسیده است. چرا هرکس هرگونه که می‌خواهد رفتار می‌کند؟
محمدی
* به همان نسبتی که قیمت ارز و سکه افزایش یافت ارزش پول ملی کاهش یافت یعنی یک کارمندی که 2 میلیون حقوق داشت الان ارزش آن به پانصد هزار تومان رسیده است!  چرا دولت و مجلس تدبیری برای قشر ضعیف و آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه اتخاذ نمی‌کند؟ آیا وظیفه این دو قوه فقط رفع نگرانی از شیطان بزرگ و گرفتن بهانه از دست اوست؟! آیا نباید رفع نگرانی ملت در اولویت باشد؟!
9535---0936 و 3949---0912
* لوازم یدکی خودرو قبلا گران شده بود ولی با موج اخیر گرانی دلار در این دو ماه اخیر شاهد چهاربرابر شدن قیمت این قطعات هستیم. با این گرانی‌های سرسام‌آور و خارج از نظارت و کنترل چه می‌خواهد بشود؟
2143---0913
* به امید وعده‌های پوچ از آب درآمده دولت 4 سال است جویای کار هستم و شرمنده خانواده‌ام شده‌ام. شاید در این دنیا اگر معترض شوم بگویند اقدام من سیاسی است و برخورد کنند. اما در آن دنیا باید در برابر عدالت الهی پاسخگو باشند.
0883---0919
* به دلیل افت ارزش پول ملی متاسفانه شاهد خروج کامیون‌های متعدد حامل کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی از اردبیل به کشورهای همجوار هستیم. آیا مسئولان استان نباید مانع این وضع شوند تا فردا مردم در مضیقه قرار نگیرند؟!
4360---0914
* براساس فرهنگی که امام خمینی بنیان نهاده بود قبلا دولت خود را نوکر مردم می‌دانست ولی دولت مدعی تدبیر و امید اعلام کرد که مملکت نوکر نمی‌خواهد مدیر می‌خواهد! مدیریت این دولت هم بر مبنای دلار 3 از هزار تومان به 17-18 هزار تومان رسید! یک مدیریت ارباب و رعیتی و باکلاس!
9597---0912
* چند وقتی است که مسئولان امر اعلام می‌کنند برای تسهیلات زائران اربعین حسینی(ع)، شرکت رجا تمهیداتی در نظر گرفته است! وقتی در تاریخ 97/7/21 اعلام شد که سایت فروش بلیط آبان ماه باز شده وقتی مراجعه نمودم گفتند ساعت 10 صبح، ساعت 10 صبح مراجعه کردیم گفتند سایت باز نمی‌شود! با آژانس‌های معروف فروش بلیط (علی‌بابا، مستربلیط و...) تماس گرفتیم پس ‌از تلاش‌‌هایشان، اعلام کردند متأسفانه قطاری گویا برای آبان در نظر گرفته نشده یا به کسانی که امریه داشته‌اند فروخته‌اند!! ‌این بود تسهیلات برای زوار اربعین حسینی؟!
طاهری و حیدرپور و فرخ
* این دولت بابت بدهی به پیمانکاران اوراق مشارکت 4 ساله داده که با این کار دولت‌های بعدی را نیز مقروض می‌کند. جالب اینکه این اوراق در بازار آزاد توسط افراد دلال به نصف قیمت خریده می‌شود و دولت نیز سود 15 درصد سالیانه را به رغم اینکه ارزش پول کشور تا 400 درصد تنزل داشته نمی‌پردازد.
9957---0912
* برای مسئولان سازمان حج و زیارت بنویسید طریقه برگرداندن پول اضافه‌ای که برای صدور ویزای زیارت اربعین امام حسین(ع) از مردم گرفته‌اند چگونه خواهد بود؟
کریمی