kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

FATF کور است جرائم مالی خانواده ترامپ را نمی‌بیند(خبر ویژه)

غیر از رئیس‌جمهور آمریکا، داماد صهیونیست وی نیز مشمول جرائم پولشویی است اما هرگز نهادهایی مانند FATF که شعار مبارزه با جرایم مالی و پولشویی دارند، سراغ آنها نرفته‌اند.

اسناد محرمانه نشان می‌دهند داماد و مشاور ترامپ به مدت هفت سال مالیات بر درآمد اندکی پرداخته یا اصلا نپرداخته است.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در دهه گذشته، شرکت خانوادگی جارد کوشنر میلیاردها دلار صرف خرید املاک و مستغلات کرده است. سرمایه‌گذاری‌های شخصی وی در زمینه سهام افزایش یافته است. ثروت خالص وی پنج برابر شده و تقریبا به 324 میلیون دلار رسیده است.
اما براساس اسناد مالی محرمانه‌ای که به دست نیویورک‌تایمز رسیده است، کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.
براساس این اسناد، صورتحساب‌های مالیاتی اندک وی نتیجه ترفندهای معمول برای کاهش مالیات است که وانمود می‌شد شرکت کوشنر هر سال میلیون‌ها دلار ضرر مالی می‌دهد. اما این ضررها فقط روی کاغذ بودند و درواقع کوشنر و شرکت وی ازنظر مالی به هیچ‌وجه متضرر نشده‌اند. این ضررها حاصل افت قیمت بود، یک سود مالیاتی که سرمایه‌گذاران در بخش املاک بخشی از هزینه‌های ساختمان‌های خود را هرسال از درآمد خود که مشمول مالیات می‌شود، کم می‌کنند.
یادآور می‌شود ترامپ غیر از فرار مالیاتی و پولشویی، کازینودار نیز هست که جزو جرائم مورد تعقیب و مبارزه FATF قرار دارد. اما این گروه هرگز سراغ موضوعات مورد مبارزه ادعایی خود در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی - و حتی عربستان - نمی‌رود.