kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
نیویورک‌تایمز:

ترامپ در ناآرام کردن ایران با تحریم موفق نمی‌شود

یک تحلیلگر مسائل بین‌المللی و عضو هیئت سردبیری روزنامه نیویورک‌تایمز طی مطلبی در این روزنامه آمریکایی هدف دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از احیای تحریم‌ها علیه ایران را راه‌اندازی شورش‌های خیابانی توصیف کرده، اما با ‌اشاره به دلایلی نوشته که او در این هدف موفق نخواهد شد.

به گزارش فارس، کارول گیاکومو از اعضای هیئت سردبیری روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی در بخش «دیدگاه» این روزنامه نوشته ظاهراً برخی از مقام‌های آمریکایی امیدوارند احیای تحریم‌ها به راه‌اندازی یک قیام مردمی در ایران منجر شود. اما آیا واقعاً در این باره تأمل کرده‌اند؟
تحلیلگر نیویورک‌تایمز، همچنین درباره قصد ترامپ از احیای تحریم‌ها نوشته است: ظاهراً آقای ترامپ امیدوار است با از سرگیری تحریم‌ها بتواند ایران را به تسلیم در برابر مطالبات غیرواقع‌گرایانه آمریکا، از جمله توقف تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و اتمام نقش نظامی‌اش در سوریه و یمن وادار کند.
گیاکامو با طرح این پرسش که آیا دولت ترامپ درباره تبعات احتمالی اقداماتش تأمل کرده یا خیر تأکید کرده اقدامات ترامپ ممکن است با دامن زدن به تنش‌ها در منطقه و تقویت موضع مخالفان آمریکا (که وی با لفظ «تندروها» از آنها یاد کرده) نتایج معکوس به بار بیاورند.
گیاکامو خاطرنشان کرده ترامپ با مشکل دیگری هم مواجه است: اینکه احیای تحریم‌ها تا چه اندازه گزنده هستند، اهمیتی ندارد، اما تحریم‌ها به اندازه هنگامی که قدرت‌های اصلی متحد هستند اثرگذار نخواهند بود... همان‌طور که تاریخ نشان می‌دهد تحریم‌ها هنگامی از بیشترین اثرگذاری برخوردارند که با روالی منطقی و با حمایت‌های گسترده بین‌المللی اعمال شوند.