kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

روحانی: شایعات در فضای مجازی فربه و بزرگ می‌شود و همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

رئیس‌جمهور در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه تهران گفت: شایعات در فضای مجازی فربه و بزرگ می‌شود و همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام روحانی در آئین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور گفت: من وقتی در روزنامه‌ها و فضای مجازی، 10 الی 15 انتقاد می‌خوانم می‌گویم امروز بس است، کنار می‌گذارم. چون هم وقت بیشتر ندارم و هم نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد اما  نقد به اندازه، هم مفید و هم لازم است.
وی ضمن خبر دادن از جلسه امروز با برخی اساتید دانشگاه، ادامه داد: الان اساتیدی در کشور داریم که از لحاظ اقتصادی، مقاله می‌نویسند، مصاحبه و نقد می‌کنند، عده‌ای از اساتید هم داریم که اصلاً ‌ندیدم مصاحبه کنند و در روزنامه حرف بزنند ولی مرتب برای من نامه می‌نویسند. این تأثیرگذارتر است.
رئیس‌جمهور گفت: فضای مجازی شمشیر دو لبه است و امروز می‌بینیم که برخی از شایعات چگونه در همین فضای مجازی فربه و بزرگ می‌شود و  همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس باید در این شرایط حواسمان را جمع کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: برخی مطرح می‌کنند که این مشکلات به مدیریت مربوط می‌شود یا به تحریم، ادامه داد: مگر همه اینهایی که امروز مدیر هستند، در دولت یازدهم مدیر نبودند. شهادت می‌دهم راه دولت دوازدهم همان راه دولت یازدهم است. چرا در دولت یازدهم مشکل نداشتیم و در دولت دوازدهم مشکل پیدا کردیم.
مشکل اصلی تحریم و فشار روانی!
وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم ما اشکال و نقد نداریم. حتماً مشکل و نقد داریم و حتماً ممکن است جایی اشتباه کرده باشیم اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی یکی فشار تحریم است، دوم فشار روانی است. این دو تا وارد شده است و تأثیرگذار شده است.
رئیس‌جمهور گفت: اگر ارز 4200 تومان برای واردات جنس به کسی دادیم تا در بازار ارزان بفروشد و تقلب نمی‌کرد ما شرایط دیگری داشتیم. یک عده سوء استفاده‌گر و افرادی که منافع شخصی‌شان را بر کشور، نظام و مردم و ملت ترجیح می‌دهند متأسفانه داریم.
وی همچنین اظهار داشت: در دولت یازدهم شرایطی بود که تولیدگر تولید می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌خرید، همه انبارها پر از کالا بود و ناچار شده بودیم به مردم وام بدهیم تا بروند جنس بخرند چون تمام تولید ما به خاطر کاهش تقاضا مانده بود و الان در بسیاری از بخش‌ها وضعیت برعکس است.
رئیس‌جمهور گفت: امروز شرایط در صادرات بهتر شده است به گونه‌ای که حتی بعضی از کالاهایی را می‌خواهیم نگذاریم صادر بشود، بخاطر تفاوت قیمت دلار صادر می‌شود و بسیاری از کالاهایی که نمی‌خواهیم صادر شود از مرز قاچاق خارج می‌شود.
سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران
بدون شنیدن صدای منتقدان
رئیس‌جمهور دیروز درحالی در دانشگاه تهران در یک سالن 400 نفره برای دانشگاهیان سخنرانی کرد که به گفته نمایندگان تشکل‌های قانونی این دانشگاه تنها 5 درصد صندلی‌ها در اختیار دانشجویان قرار گرفته بود.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز درحالی در دانشگاه تهران در یک سالن 400 نفره برای دانشگاهیان سخنرانی کرد که به گفته نمایندگان تشکل‌های قانونی این دانشگاه تنها 5 درصد صندلی‌ها در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.
بر همین اساس از هر تشکل‌ دانشجویی منتقد دولت یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بودند که به گفته بسیاری از فعالان دانشجویی دولت برای اینکه در وضعیت کنونی صدای منتقدان شنیده نشود چنین تصمیمی گرفته و دولتی‌ها سعی کردند صندلی‌های محل برگزاری مراسم را با موافقان خود پر کنند.
فضای امنیتی شدید
اطراف و داخل محوطه دانشگاه تهران
دیروز همزمان با آغاز مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور فضای امنیتی شدیدی در اطراف دانشگاه تهران از سوی نیروی انتظامی حاکم شده و حراست دانشگاه نیز قدم به قدم داخل محوطه دانشگاه ایستاده بودند.
همچنین به گزارش تسنیم، تشکل‌های دانشجویی که به سهمیه‌بندی مجوز ورود به این مراسم اعتراض داشتند، اختصاص یافتن یک سهمیه برای تشکل‌های متبوع خود را توهین به دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند.
خبر دیگر اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در حالی با حضور روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد که عده‌ای از طرفداران روحانی در تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب این دانشگاه با برگزاری تجمعی، علیه عملکرد رئیس‌جمهور شعار دادند!
این تجمع غیرقانونی مقابل تالار شهید امینی دانشگاه تهران برگزار شده و دانشجویان عضو تشکل حامی روحانی، با سر دادن شعارهایی نسبت به ناکارآمدی دولت و برخی وزرا، عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی، امنیتی شدن فضای دانشگاه و... اعتراض کردند.
این دانشجویان با سر دادن شعارهایی نظیر «صدامون رو بریدند با رأی‌مون پز می‌دن»، «روحانی بشنو صدای ملت»، «واعظی، استعفا استعفا» و «وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا» نسبت به عملکرد دولت دوازدهم اعتراض کردند.