kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

در پاسداشت مرحوم «شجاعی» و 70 سال خدمت به اهل بیت(ع)

درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام «سید ابوالقاسم شجاعی» در ایام حزن و‌اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، عاشقان و دلباختگان به این خاندان را در غم فقدان یکی از خالص‌ترین مردان اهل منبر نشاند.

حجت‌الاسلام «سید ابوالقاسم شجاعی» از وعاظ مطرح کشور و خطیب شهیر تهران، صبح روز شنبه پس از عمری خدمت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع) دعوت حق را لبیک گفت.
این واعظ و خطیب توانمند متولد سال ۱۳۱۲ در محله مولوی تهران و سال‌ها از گردانندگان هیئت فاطمیون از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هیئت‌های تهران بود.
مرحوم شجاعی که در جوانی «شیخ رجبعلی خیاط» عارف نامی و واصل را به عنوان استاد خود درک کرده بود، در شمار آخرین شاگردان بازمانده از مرحوم «محمدتقی فلسفی»، واعظ سرشناس تهران و مبارز انقلابی قرار می‌گرفت.
وی بیش از 70 سال در محافل و مجالس مختلف توفیق خدمت به دستگاه اهل بیت(ع) را داشت و با لحن زیبا، ساده و دلنشین خود نقش پررنگی در احیای فرهنگ و معارف اسلامی و جذب نسل‌های مختلف به سوی ارزش‌ها و مکتب انسان ساز عاشورا ایفا کرد. از این واعظ ۸۶ ساله به عنوان گنجینه خاطرات اهل منبر یاد می‌کنند؛ چرا که او در عمر خود علاوه بر مراجع تقلیدی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله مرعشی نجفی و... با بسیاری از خطبا و وعاظ طراز اول کشور، همنشین بوده است. مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ابوالقاسم شجاعی امروز از ساعت ۹ صبح از حسینیه فاطمیون واقع در خیابان مجاهدین اسلام برگزار می‌شود. همچنین مجلس ترحیم این خطیب توانمند روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حسینیه فاطمیون برگزار خواهد شد. پیکر حجت‌الاسلام شجاعی پس از تشییع در تهران، روز پنجشنبه به کربلا منتقل می‌شود تا پس از یک عمر خدمت پربار و خالصانه، در جوار سید و مولایش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خاک سپرده شود.
کیهان: در گذشت این واعظ و خطیب با اخلاص را به خانواده و بازماندگان ایشان و جامعه محترم وعاظ کشور تسلیت گفته و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، رضوان الهی و علو درجات را مسئلت می‌نمائیم.