kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

ترامپ تظاهرات را هم پولی می‌کند!

دولت ترامپ در اقدامی بی‌سابقه برای سرکوب اعتراضات مردم طرحی را ارائه کرده است که در صورت تصویب از کسانی که قصد برگزاری تجمع‌های اعتراضی در محوطه اطراف کاخ سفید دارند پول می‌گیرد!

طبق طرحی که «رایان زینک»، وزیر کشور آمریکا پیشنهاد کرده دولت ترامپ در صدد است دسترسی‌ها به 80 درصد از پیاده‌روهای اطراف کاخ سفید و پارک «نشنال مال» که مکانی برای برگزاری تظاهرات‌ها است را محدود کند. کاخ سفید پیشنهاد کرده برگزاری اعتراض‌ها در محوطه‌های مورد نظر به پرداخت پول منوط شده و محدودیت‌های تازه‌ای برای برگزاری تظاهرات‌های خودجوش مستقر شود.
 به گزارش فارس وزیر کشور دولت ترامپ «سازمان پارک‌های ملی» آمریکا را مسئول اجرای این تغییرات پیشنهادی در قوانین کرده است.  این سازمان، از ادارات فدرال آمریکا است که مسئولیت نگهداری و اداره مناطق ملی این کشور را بر عهده‌دارد. «سازمان پارک‌های ملی آمریکا» طبق قوانین تاکنون می‌توانست از برگزارکنندگان برخی مراسم‌ها و همایش‌های خاص در اماکن مختلف از جمله در محوطه اطراف کاخ سفید خاص پول اخذ کند، اما تظاهرات‌های خودجوش از این اصل مستنثی بود.طرح وزارت کشور دولت آمریکا خواستار لغو این استثنا برای تظاهرات‌ها شده و از متقاضیان خواسته 48 ساعت قبل از برگزاری اعتراض درخواست‌های خود برای برگزاری تظاهرات یا هر مراسم دیگر را ارائه کنند.
فعالان حقوق مدنی در آمریکا به شدت از این طرح انتقاد کرده و آن را نقض آزادی‌های تضمین‌شده شهروندان ذیل بند اول قانون اساسی آمریکا دانسته‌اند.
همزمان با ارائه این طرح هزاران نفر از زنان در شیکاگو نیز در اعتراض به اقدامات و برنامه‌های ضد زنان دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات کردند.