kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
«جو بایدن» تأکید کرد

ترامپ در حال نابودی آمریکا پوتین در حال نابودی اروپا

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا بدون اشاره به ساختاری بودن بحران‌های سیاسی و اجتماعی در این کشور، «دونالد ترامپ» را مسئول شرایط کنونی آمریکا معرفی کرد و گفت او در حال نابودی ارزش‌های آمریکایی است و پوتین نیز در حال نابودی ناتو و اتحادیه اروپا است.



سرویس خارجی-

در حالی که آمریکا طی یکی دو دهه اخیر به طور مداوم در حال از دست دادن موقعیت‌های خارجی خود است و بحران‌های داخلی این کشور نیز سال‌هاست که خودنمایی می‌کند، سران جریان سیاسی رقیب ترامپ، یعنی دموکرات‌ها تلاش می‌کنند که همه چالش‌های جای آمریکا را به گردن رئيس جمهور فعلی آمریکا بیندازند. اگرچه «ترامپ» خود به تنهایی یک چالش بزرگ برای آمریکاست.
براساس همین سیاست است که طی ماه‌های گذشته، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و تقریبا همه اعضای کابینه‌اش تلاش کرده‌اند. از ترامپ، یک «غول» بسازند و همه ناملایمات را به او ربط بدهند.»
در ادامه همین روند، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از بین رفتن و یا کم‌رنگ شدن ارزش‌های آمریکایی را به گردن تنها ترامپ انداخت. به گزارش ایسنا، وی طی یک سخنرانی در ایالت «کنتاکی» آمریکا گفت: «ترامپ به شیوه‌ای تمسخرآمیز، درباره مردم حرف می‌زند و به طور ناعادلانه، از رقیبان و دشمنان انتقاد می‌کند. در حقیقت، او در حال از بین بردن ارزش‌های آمریکایی است.»
ترامپ دیوانه است
بایدن در ادامه افزود: باید به شما بگویم که به نظر من، نوعی جنون و دیوانگی در روش ترامپ وجود دارد، چرا که او می‌خواهد شما را با خودش، به سوراخ موش بکشد.»
همان طور که می‌بینیم، بایدن به صورت کاملا هدفمند، از مفاهیمی مثل جنون، دیوانگی و تمسخر استفاده می‌کند؛ وی علاوه بر اینکه می‌خواهد اذهان مردم را بار دیگر به سمت دموکرات‌ها و نامزدهای آنها برای کنگره و ریاست جمهوری معطوف کند، این را نیز قصد دارد به مخاطبان خود القاء کند که همه گرفتاری‌های موجود در آمریکا، به خاطر حضور یک فرد دیوانه و غیرمتعادل در کاخ سفید است. درست است که ترامپ دیوانه است، اما تفاوت زیادی با رهبران دیگر آمریکا ندارد الا در روش دیوانگی!
بایدن افزود: «ارزش ترامپ در حال حاضر، بسیار پایین آمده و به نظر من، آنها در تلاشند تا با سپر بلا کردن فرد دیگری، بر ناکامی‌ها و ناامیدی‌های خود سرپوش گذارند. اینکه می‌گویند شما به خاطر مهاجران شغل خود را از دست داده‌اید و هویت‌تان تهدید شده روشی بسیار قدیمی است.»
بایدن گفت» «من وقتی به اوضاع نگاه می‌کنم، این سؤال برایم پیش می‌آید که ترامپ چه مشکلات و بدبختی‌های دیگری را برای ما به وجود خواهد آورد؟»
در مجموع، ترامپ هم به اندازه رهبران قبلی آمریکا، متجاوز و جنایتکار است، و تنها فرقی که با آنها دارد این است که خیلی آشکار عمل می‌کند.
متهم کردن روسیه
معاون اول «باراک اوباما» در ارتباط با اوضاع اتحادیه اروپا و ناتو نیز همان رویه را پیش گرفت و به جای اینکه به مشکلات ساختاری داخلی در اتحادیه اروپا اشاره کند، انگشت اتهام را صرفا به سمت روسیه گرفت و به اروپایی‌ها، نسبت به خطر روسیه هشدار داد.
بایدن گفت: هدف «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، بازگرداندن اتحاد جماهیر شوروی نیست، بلکه (هدف وی) نابودی ناتو و اتحادیه اروپا است.وی گفت: غرب باید به خطری که روسیه ایجاد می‌کند آگاه باشد. بایدن در اشاره به اظهارات ترامپ درباره پرداخت هزینه بیشتر و باج‌خواهی از ناتو، را مورد انتقاد قرار داد.
در حال حاضر اتحادیه اروپا با بحران‌های ساختاری مثل تجزیه‌طلبی قومیت‌ها، جدایی‌طلبی کشورها از اتحادیه، و فشارهای اقتصادی مواجه است و البته، بحران‌های جدید تروریسم و آوارگان را نیز باید بر آن اضافه بکنیم.