kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
لاوروف:

کشورهایی که بی‌دعوت به سوریه آمده‌اند این کشور را ترک کنند

وزیرخارجه روسیه با اشاره به تحرکات مشکوک آمریکا در شرق رود «فرات» برای تشکیل یک شبه دولت کردی، اعلام کرد، کشورهایی که بدون دعوت به سوریه آمده‌اند، باید این کشور را ترک کنند.

«سرگئی لاوروف»  خبر داد آمریکا اکنون سرگرم تحرکات مشکوکی در شرق رود «فرات» در خاک سوریه است و برای ایجاد یک «شبه دولت»، تلاش می‌کند.
به گزارش ایسنا، وزیرخارجه روسیه توضیح داد، آمریکا سرگرم ایجاد یک شبه دولت در شرق «فرات» به کمک همپیمانان سوری خود، به ویژه کردها، است... ما بعید نمی‌دانیم که آمریکا در این منطقه بخواهد وضعیت را بحرانی نگه دارد.اخیرا کردهای مسلح مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در مناطق الجزیره، الحسکه، کوبانی (عین‌العرب)،  منبج، رقه، الطبقه و بخش‌های شمالی «دیرالزور» خودمختاری اعلام کرده بودند. در ادامه همین روند جدایی‌طلبی، برگزاری انتخابات محلی نیز توسط کردها، به تصویب رسیده بود.
لاوروف که با رسانه‌های فرانسوی سخن می‌گفت، در ادامه افزود: بعید نمی‌دانیم که آمریکا بخواهد از آب گل‌آلود، ماهی بگیرد و این (اقدام)، پیامدهای خوبی نخواهد داشت.
وی درباره توافق روسیه و ترکیه بر سر منطقه عاری از سلاح در ادلب نیز گفت: این توافق موقتی است و این داستان بعد از بازگشت قدرت به ملت سوریه خاتمه می‌یابد و هر نیرویی که بدون دعوت به سوریه آمده، باید این کشو‌ر را ترک کند و این برای همه روشن و مبرهن است.
جنایت تازه آمریکا
منابع محلی در استان «دیرالزور» سوریه هم اعلام کرده‌اند، ائتلاف تحت رهبری آمریکا، در جنایتی جدید، مناطق مختلف شهر «هجین» در استان «دیرالزور» را با بمب‌های حاوی فسفر سفید، هدف قرار داد. فعالان فضای مجازی نیز دست به انتشار تصاویر این بمباران، در شبکه‌های اجتماعی زده‌اند.در ارتباط با شمار قربانیان و یا مجروحان این حادثه ضدانسانی، گزارشی نرسیده است. 17 شهریورماه گذشته هم جنگنده‌های آمریکایی شهر «حجم» در شرق سوریه را با بمب‌های حاوی فسفر سفید، بمباران کرده بودند.