kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

سازمان ملل : بدترین شرایط انسانی روی کره‌زمین متعلق به یمن است

به گفته سخنگوی سازمان ملل بیش از 22 میلیون یمنی از کل جمعیت 28 میلیون نفری این کشور، در شرایط «بحرانی» به سر می‌برند و یمن به محل بروز بدترین فاجعه انسانی روی زمین تبدیل شده است.

در حالی که همه نگاه‌ها معطوف به ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی است، یمن نیز شاهد پیامدهای وحشتناک تجاوز عربستان در 41 ماه گذشته است. به گزارش فارس، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه شب اعلام کرد، نیروهای ائتلاف سعودی ۲۴ استه که شهر الحدیده را بمباران می‌کنند و آمار آژانس‌های وابسته به سازمان ملل که همیشه عددی کوچک‌تر از آمار خود یمنی‌ها دارد، می‌گوید که در این حملات تاکنون ۵ غیرنظامی کشته شده‌اند!
«فرحان حق» همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و اماراتی، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به شرایط انسانی در یمن پرداخته و گفت: «بدترین شرایط انسانی دنیا در یمن است و ۲۲‌میلیون و 200 هزار نفر از مردم این کشور، نیاز مبرم به کمک دارند.» یمن در کل کم‌تر از ۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد.سازمان ملل پیش از این و در آخرین روزهای نشستن «بان کی مون» بر مصدر دبیرکلی این نهاد، گزارشی درباره نقش عربستان در کشتار کودکان یمنی منتشر کرد ولی با تهدید علنی عربستان به قطع جریان دلارهای نفتی به سمت سازمان ملل، این گزارش ویرایش و نام عربستان از آن حذف شد! «فرحان حق» در ادامه گزارش از شرایط یمنی‌ها، به نتایج تشدید حملات سعودی‌ها در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: «از ابتدای ژوئن (اواسط خرداد ماه) بیش از ۵۷۰ هزار یمنی در اثر تشدید خشونت‌ها بی‌خانمان شده‌اند.»
علاوه‌بر این «المیادین» هم در گزارشی اعلام کرده  که «ارتش یمن و نیروهای مردمی تا کنون بیش از 200 موشک بالستیک به عمق عربستان شلیک کرده‌اند. شلیک اولین موشک تنها 40 روز بعد از آغاز جنگ صورت گرفت.» براساس گزارش‌های بین‌المللی طی چهار سال گذشته بالغ بر 100 هزار حمله هوایی از سوی عربستان بر علیه یمن انجام شده و بنا بر اذعان طرف سعودی در این مدت 204 موشک بالستیک از سوی یمنی‌ها به خاک عربستان شلیک
شده است.