kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

سومین سالگرد شهادت سرلشگر همدانی با حضور گسترده مردم همدان برگزار شد

سومین سالگرد شهادت سرلشگر حاج‌حسین همدانی با حضور گسترده مردم همدان در حسینیه امام(ره) این شهر برگزار شد.


همدان- خبرنگار کیهان:

سردار همدانی در سال 94 پس از 4 سال مستشاری در سوریه و بعد از 40 سال مجاهدت به خیل دوستان شهیدش پیوست. محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم اظهار داشت: فرهنگی که این بزرگوار از خود به جای گذاشت در حقیقت فرهنگ یک مجاهد در راه خدا و براساس فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بود.
وی با بیان اینکه جمع قابل توجهی از مردم استان با این شهید زندگی کرده و با وی هم‌سنگر و همرزم بوده‌اند گفت: ویژگی که در این سه دهه آشنایی با شهید همدانی چه از دوران دفاع مقدس و یا بعد از آن داشتم دریافتم که او برای این مردم و کشور ایران اسلامی صادقانه و مخلصانه و بی‌نام و نشان زحمت کشید و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.
قالیباف خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید همدانی این بود که همواره خود را وظیفه‌مند می‌دانست حتی هنگامی که مسئولیتی نداشت از ارتباط با مردم غافل نبود و هرگاه احساس می‌کرد می‌تواند به مردم خدمت کند از آبروی خود هم مایه می‌گذاشت زیرا انسانی بسیار باعطوفت و مهربان بود و در مورد همه گذشت داشت.
وی با بیان اینکه دشمن در میادین نظامی نتوانست کاری از پیش ببرد و اکنون جنگ اقتصادی و روانی را آغاز کرده و به دنبال ایجاد فشارهای مضاعف داخلی است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اشکالات ما در این زمینه، خارج کردن مردم از عرصه اقتصاد است در حقیقت همان‌گونه که مردم و به ویژه جوانان جنگ را اداره کردند اکنون نیز باید با دادن فرصت به آنها دست به دست هم سختی مسیر را هموار کنیم.
وی با اشاره به اینکه آنچه امروز ضعف ما در جنگ اقتصادی است، ناکارآمدی و ضعف مدیریت در این عرصه است تبیین کرد: عرصه امروز ما سخت‌تر از دهه 60 نیست و باید همان مسیری که در پیروزی و تثبیت انقلاب و دفاع مقدس داشتیم و با همان مجاهدت مسیر پیش‌رو را طی کنیم؛ امروز دولت اختیارات کامل دارد و رهبر معظم انقلاب نیز اختیارات لازم را به سران قوا دادند و همه موظفیم به دولت کمک کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باور دشمن این است ضعف ما در مسائل اقتصادی است و با این فشار اقتصادی و جنگ روانی که درست کرده می‌خواهد باورهای ملت و جوانان ما را نسبت به آرمان‌های انقلاب تضعیف کند.
وی به باور غلط مسئولین در حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: مسئولان به جای اینکه مشکل اقتصادی را با راهکار اقتصادی حل کنند به دنبال راهکار سیاسی هستند؛‌ درست است تحریم مشکلاتی وارد کرده اما همین تهدید بزرگ‌ترین فرصت است و باید درست مدیریت کنیم.
وی بیان کرد: امروز در نشست دانشجویان گفتم سود نقدینگی بیش از 300 هزار میلیارد تومان است که 70 درصد آن نسبت به سپرده‌ها به کمتر از 10 درصد تعلق می‌گیرد، آن وقت جوانان برای تهیه جهیزیه برای 20 میلیون تومان وام می‌مانند.
گفتنی است؛‌ در این آیین از سه مستند «مثل پروانه» و مجموعه پویانمایی «شهید حسین همدانی» رونمایی شد.