kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

600 هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن می‌کنند



 مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: 600 هزار دانش‌آموز کشور در سال تحصیلی جاری از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن می‌کنند.
علی رمضانی در کرج افزود: اعزام این دانش‌آموزان با مشارکت سپاه امام حسن مجتبی‌(ع) استان البرز خواهد بود.
وی گفت: تلاش‌ها بر این است که از مهر امسال تا پایان شهریور ماه سال آینده 600 هزار دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌های نهم، دهم و یازدهم دوره متوسطه اول و دوم مدارس کشور به این سفر معنوی اعزام شوند.
رمضانی بیان داشت: دانش‌آموزان این سفر پنج‌ روزه در قالب کاروان‌های راهیان نور ضمن بازدید از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور با آرمان‌های امام راحل‌(ره) و شهدا تجدید پیمان خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه اولین اعزام دانش‌آموزی در سال تحصیلی 98-97 به صورت نمادین از شهر نجف‌آباد و از جوار مزار شهید محسن حججی در 15 مهرماه انجام می‌شود، اضافه کرد: در اولین اعزام دانش‌آموزان استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان و یزد حضور دارند.
وی یادآور شد: برای ایمنی سفر دانش‌آموزان از سال گذشته سامانه کنترل اردویی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است.
وی بیان داشت: سفرهای راهیان نور دانش‌آموزی البرز استان البرز از بیستم مهر تا اسفند ماه سال جاری انجام می‌شود که 5 هزار و 600 دانش‌آموز در 4 مرحله به راهیان اعزام می‌شوند.