kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

ساخت قفل دیجیتال ضد سرقت توسط جوان قائم‌شهری



قائم‌شهر- خبرنگار کیهان:
مخترع جوان قائم‌شهری موفق به ساخت نوعی قفل دیجیتال شد که با قابلیت پردازش بالای رمزگذاری امکان سرقت در ساختمان‌ها را غیرممکن کرده است.
سجاد جعفری تالارپشتی با تحصیلات عالیه رشته الکترونیک طی دو سال مطالعه و تلاش مستمر توانست این قفل جدید دیجیتالی را طراحی و تولید و وارد بازار کند.
کلیتک یا در گویش مازندرانی کلید کوچک، نام قفل ابداعی این مخترع قائم‌شهری است که از بدنه پلاستیک فشرده و برد و تجهیزات الکتریکی با دو صفحه نمایش در داخل و خارج ساختمان قابل استفاده کاربران خواهد بود.
جعفری، بهره‌مندی از پنل‌های مجزای فرستنده و گیرنده، ریموت، سنسورها و سیستم ضد هک و سرقت و پردازش بی‌نهایت ارقام رمزگذاری را از مشخصه‌های این قفل دیجیتال برشمرد که به دو صورت توکار و روکار در منازل و واحدهای تجاری و صنعتی نصب می‌شود.
وی، ضد سرقت بودن را تفاوت اصلی قفل دیجیتال کلیتک با مشابه خارجی دانست که به جای یک پنل در مشابه خارجی، این قفل با دو پنل در داخل و خارج ساختمان که پنل داخل ساختمان به عنوان کنترل‌کننده اصلی قفل است ورود سارق به داخل ساختمان را غیرممکن می‌کند.
مخترع جوان قائم‌شهری افزود: در صورت حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان با تولید انبوه کلیتک را که نمونه خارجی ندارد به کشورهای منطقه صادر کرد.
با اختراع این قفل دیجیتال که در مرکز مالکیت صنعتی کشور به ثبت رسیده در حال حاضر برای 13 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.