kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

9 ماه سکوت وکیل‌الدوله‌ها در قبال عدم اجرای حکم انفصال سیف(خبر ویژه)

مدعیان شعار شفافیت و مبارزه با قانون‌شکنی و رانت، در قبال 6 ماه تاخیر رئیس‌جمهور در اجرای حکم انفصال از خدمت رئیس پیشین بانک مرکزی سکوت کرده‌اند.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات اخیرا خبر داد: هیئت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال 96 تخلفات بانک مرکزی و معاونان ایشان رای داد.
عادل آذر در گفت‌وگوی ویژه خبری با ابراز اینکه دیوان محاسبات نوسانات نرخ ارز و مدیریت منابع ارزی کشور را از آذر پارسال به طور جدی رصد می‌کرد گفت: بانک مرکزی گارد خاصی در برابر نظارت‌های دیوان گرفته بود و به ما اطلاعات و دسترسی‌های لازم را نمی‌داد.
وی اعلام کرد: هیئت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال 96 تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رای داد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور یادآور شد: در سال 96، 22 میلیارد دلار ارز مداخله‌ای به بازار تزریق شد.
عادل آذر گفت: در ارتباط با نوسانات نرخ ارز در سال 96 و اوایل سال 97، سه پرونده در دیوان محاسبات تشکیل شده که هیئت مستشاری رای یکی از آنها را صادر کرده و دو پرونده دیگر در دادسرای دیوان در حال بررسی است.
اکنون سؤال این است که مدعیان شعار شفافیت در مجلس، چرا ظرف 9 ماه گذشته درباره این حکم انفصال، سکوت و انفعال به خرج  داده‌اند؟ این درحالی است که «سیف» به عنوان متهم واگذاری رانت 18 میلیارد دلاری با قیمت 4200 تومانی احضار شده است.