kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
فدراسیون والیبال با FIVB مکاتبه نکرده، فقط زنگ زده‌اند

داورزنی: در موضوع بازنشسته‌ها نباید مشکل بین‌المللی ایجاد شود/ مشکل کشتی با ارز ثانویه حل شد

معاون وزارت ورزش در خصوص اجرای قانون بازنشستگی یک بار دیگر تاکید کرد هر نهاد یا موسسه غیردولتی که به نحوی از دولت بودجه می‌گیرند شامل این قانون می‌شود.
سرویس ورزشی-

بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف که به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد، معاون وزارت ورزش درباره مسائل مختلف در جمع خبرنگاران به صحبت پرداخت.
داورزنی که چند روزی بیشتر نیست از بیمارستان مرخص شده، امروز با سلامت کامل انتخابات فدراسیون گلف را برگزار کرد تا نشان دهد با انگیزه به کارش ادامه می‌دهد. معاون وزارت ورزش که درگذشت بهرام شفیع را هم به اهالی ورزش و رسانه تسلیت گفت، درباره مسائلی همچون بازنشستگی مهدی تاج و شایعه نامه‌نگاری علیه او از سوی فدراسیون والیبال صحبت کرد که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید:
بحث‌های فرعی را پیش نکشید
* با توجه به اینکه تنها 38 روز دیگر تا اجرای قانون بازنشستگی جدید زمان باقی مانده طبیعی است که همه افراد باید از قانون تبعیت کنند و نفرات جدیدتر نیز باید در فرایند انتخابات معرفی شوند. کاندیداهای جدیدی برای فدراسیون‌ها نیز باید با شرایط جدید خود را سازگار کنند.
* درخصوص اینکه احمد ضیایی و مهدی تاج مشمول قانون جدید بازنشستگی می‌شوند یا خیر باید بگویم خواهشا بحث‌های فرعی را پیش نکشید. مجموعه فدراسیون‌ها و روسای آنها باید از قانون تمجید کنند و فرقی نمی‌کند چه کسی باشد. هر نهاد یا موسسه غیردولتی که به نحوی از دولت بودجه می‌گیرند شامل این قانون می‌شود. وزارت ورزش نیز با هماهنگی فدراسیون‌ها قانون را اجرا می‌کنند تا از نظر بین‌المللی نیز مشکلی پیش نیاید. هرچه زودتر این کار را پیگیری می‌کنند تا فدراسیون‌ها برنامه‌هایشان را برای المپیک 2020 دنبال کنند.
فدراسیون والیبال مکاتبه ای با FIVB نکرده است
* تا آنجایی که من در جریان ارتباطات اخیر فدراسیون والیبال به کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی هستم مکاتبه‌ای رسمی صورت نگرفته است و فقط به صورت تلفنی سوالاتی را پرسیده‌اند. هدف فدراسیون والیبال هم این نبوده که مشکلی را ایجاد کنند و سوالشان درخصوص اساسنامه بوده است. فدراسیون جهانی والیبال هم به صورت تلفنی در این باره با کمیته ملی المپیک صحبت کرده بود و درنهایت نیز با خود من به صورت تلفنی صحبت کردند و من هم شرایط را توضیح دادم.
حل شدن مشکل ارزی فدراسیون کشتی
* با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طرف وزارت و عنایت دولت قرار شده تا براساس اولویت‌ها و اعزام‌های تیم‌ها به فدراسیون‌ها ارز ثانویه تعلق بگیرد و این ارز برحسب ضرورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. نامه فدراسیون کشتی هم چند روز پیش ارسال شد و مشکل حل شده است. با هماهنگی بانک مرکزی قرار شده است در سایر رشته‌ها نیز که برای کسب سهمیه‌های المپیکی و حضور در رقابت‌های جهانی و آسیایی نیاز به ارز دارند این ارز ثانویه تعلق بگیرد. فدراسیون کشتی نیز دو عدد می‌خواست که این قضیه حل شد.
* درخصوص اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برطرف کردن مشکلات ورزشگاه آزادی باید بگویم که کارهای مقدماتی صورت گرفته است. در هر صورت باید تمامی استادیوم‌ها و به ویژه ورزشگاه آزادی به استانداردهای روز نزدیک شوند. درباره ورزشگاه آزادی هم کریمی و هم اراده وزارت ورزش به دنبال برطرف کردن مشکلات هستند. هرچند AFC الزامی را در نظر گرفته است اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا استادیوم آزادی که به عنوان نماد ورزش ایران است را به استانداردهای لازم نزدیک کنیم.