kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس
تسنیم: روزنامه انگلیسی «آی» طی مقاله‌ای، نوشته عربستان سعودی یک امپراتوری شیطانی و لکه ننگی برای(جهان) اسلام بوده و در جایگاه ظالم است.
این روزنامه از انگلیسی‌ها خواست، همان‌طور که رژیم اسرائیل را محکوم کرده‌اند، حکام سعودی را نیز به شدت محکوم کنند.
در ادامه این مقاله از مسلمانان و انگلیسی‌ها خواسته شده، «امپراتوری فاسد، نژادپرست، بی‌رحم، منفور و ویرانگر سعودی را محکوم کنند.» روزنامه‌های اصلی انگلیسی خبر قتل خاشقجی از سوی سعودی‌ها را به صورت ضعیف پوشش داده‌اند.
مصر
الجزیره: «عبدالله» فرزند «محمد مرسی» رئیس‌جمهور قانونی و برکنار شده مصر، به دست نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده است. مقامات قاهره درباره علت این اقدام خود، توضیحی نداده‌اند. تاکنون صدها مصری به دست نیروهای امنیتی این کشور دستگیر، زندانی و حتی ده‌ها نفر از آنها اعدام شده‌اند.«محمد مرسی» در حالی که یک سال از دوره ریاست جمهوری او می‌گذشت، تابستان 1392 توسط ارتش این کشور که تحت فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» قرار داشت، از قدرت برکنار شد و به زندان افتاد. سپس، السیسی پست ریاست جمهوری را تصاحب کرد!
لیبی
فارس: جمعیت هلال احمر لیبی اعلام کرد، یک گور جمعی در منطقه «الظهیر» شهر «سرت» لیبی کشف شده که حدود 100 جسد را در خود جای داده است.عناصر گروه تروریستی داعش آذر سال 1395 شهر سرت را به اشتغال خود درآورده بودند. به همین خاطر، جنایت مذکور احتمالا کار داعش بوده است.
آرژانتین
خبرگزاری فرانسه: مردم آرژانتین در اعتراض به برگزاری رزمایش توسط ارتش انگلیس در جزایر «فالکلند»، مقابل سفارت این کشور در «بوئنوس آیرس» تظاهرات کردند. علاوه بر مردم، دولت آرژانتین نیز اعلام کرده، چنین رزمایشی را در خاک خود نمی‌پذیرد.
انگلیس در سال 1982 در نبرد با آرژانتین بر سر جزایر فالکلند، آرژانتین را شکست داد و اشغال و تسلط خود بر این جزیره را تاکنون تداوم بخشیده است.