kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
یک مسئول آب و فاضلاب:

مدیریت مصرف آب محدود به فصل گرما نباشد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: باید در تمام طول سال مدیریت مصرف آب جدی گرفته شود و نباید مدیریت مصرف تنها محدود به فصول گرم سال باشد.

علی سیدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب گفت: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک و تغییر اقلیم، نیازمند این است که در تمام طول سال مدیریت مصرف آب جدی گرفته شود، پس نباید مدیریت مصرف تنها محدود به فصول گرم سال باشد.
وی ادامه داد: شاید در طول فصل پاییز و زمستان به دلیل پایین آمدن دما و افزایش بارش‌ها ذهنیت‌ها این‌گونه باشد که مشکل کمبود آب و کم آبی نداریم اما فرهنگ مصرف بهینه آب باید نهادینه شود.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه با استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف آب و فلاش‌تانک‌های دو مرحله‌ای می‌توانیم کمک بزرگی به مدیریت مصرف آب انجام دهیم، خاطر نشان کرد: قطعاً تا زمانی که آب ارزان باشد و موضوع اقتصاد آب برطرف نشده و قیمت آب واقعی نشود، برخی مشترکان از آب شرب در شستن خودرو و محوطه‌ها استفاده خواهند کرد.
سیدزاده ادامه داد: به هر حال در فصولی که میزان بارندگی بالا است شاید کمبود آب زیاد احساس نشود، پس باید مدیریت مصرف آب در کشور به خصوص در شهرهایی مثل اصفهان و کرمان و شیراز که جزء شهرهای دارای تنش آبی هستند، نهادینه و در تمام طول سال رعایت شود و نباید مصرف بهینه آب مقطعی باشد.
وی درباره عدم استقبال مردم از شیرآلات الکترونیکی گفت: توصیه ما به مردم، نصب شیرآلات الکترونیکی نیست، بلکه مردم می‌توانند با تهیه سرشیرها و قطعات کوچک و سردوش‌های حمام گام بزرگی در کاهش مصرف آب داشته باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور از تهیه آئین‌نامه برای حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب خبر داد و افزود: متن اولیه آئین‌نامه حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب آماده شده است تا براساس آن از تولیدکنندگان این تجهیزات حمایت شود.
به گفته وی، مشترکانی که قصد نصب تجهیزات کاهنده مصرف داشته باشند می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آبفا اقدام و سپس مبالغ آن را به صورت اقساط پرداخت کنند.