kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جلسه شورای شهر:

امروز بهترین و بی‌نظیرترین امنیت را در داخل کشور داریم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز بهترین و بی‌نظیرترین امنیت را در داخل کشور داریم که محصول زحمات و تلاش پرسنل نیروی انتظامی است.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش حضور پیدا کرده بود، اظهارداشت: نیروی انتظامی شبانه‌روز در اقصی‌نقاط کشور تلاش می‌کند و علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان دشمن که برای برهم زدن نظم و انضباط شهر اختصاص می‌یابد، به لطف خدا و حضور غیورمردان در حوزه امنیت داخلی، تیرهای دشمنان به سنگ می‌خورد.
رحیمی افزود: امروز به اذعان همه کارشناسان، ما بهترین و بی‌نظیرترین امنیت را در داخل کشور داریم که محصول زحمات و تلاش پرسنل نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: پلیس در جای جای ایران تلاش می‌کند و اجازه نمی‌دهد گروه‌های معاند که از موساد و سیا تأمین می‌شوند اقدامی را علیه امنیت داخلی انجام دهند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: علی‌رغم تنگناهایی که نیروی انتظامی با آن دست به گریبان است، ولی امروز امنیت خوبی در شهر داریم.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ما در کنار شهرداری هستیم و رئیس پلیس راهور با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط تنگاتنگی دارد. بنده هم با توجه به سبقه‌ای که در راهنمایی و رانندگی و علاقه‌ای که به این مجموعه دارم، به این حوزه توجه کرده‌ام.
وقوع 30 درصد تخلفات
و جرایم راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ
وی ادامه داد: متأسفانه ۳۰ درصد تخلفات و جرایم راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در پایتخت ارتقا دهیم، چرا که افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند توقع بیشتری از آنها می‌رود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت:‌ امنیت در پایتخت بسیار حائز اهمیت است و در این راستا پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا اقدامات لازم را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند.
رحیمی افزود: بخشی از اقدام پلیس، برخورد قاطع با مجرمین است که با قاطعیت برخورد می‌کنیم، ولی از سوی دیگر، پلیس اقدامات ایجابی، فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌دهد که در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این اقدامات برتری دارد.
رئیس پلیس پایتخت گفت: به همه بخش‌ها ابلاغ کرده‌ایم که جمعیت آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و با آنها صحبت و آنها را توانمند کنند. ده‌ها کلاس در راهنمایی و رانندگی، کلانتری و دیگر بخش‌های اجتماعی برگزار شده است و با افراد آسیب‌دیده و بزهکار توسط خواهران و برادرانی که در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی تحصیل کرده‌اند و تحصیلات عالیه دارند صحبت می‌کنند و توانسته‌ایم ۳۲ هزار و ۸۴۲ پرونده‌ای که در کلانتری تشکیل شده است، قبل از اینکه به مراجع قضایی برود، به مصالحه و صلح برسانیم.
رحیمی اظهارداشت: پلیس برای تمامی کسانی که تخلف‌های زیادی دارند و یا جرائم بالای راهنمایی و رانندگی داشته باشند، قبل از گرفتن وسیله نقلیه خود، دوره آموزشی بیست دقیقه‌ای برگزار می‌کند. یکی دیگر از اقدامات برجسته پلیس، آموزش رانندگان و راکبین است و سالانه هزاران نفر از دانش‌آموزان و حتی معلمین آموزش می‌بینند.
همکاری پلیس و شهرداری
وی ادامه داد: روزانه ده‌ها مورد مأموریت از سوی شهرداران به پلیس اعلام می‌شود و در این زمینه پلیس همکاری‌های لازم را دارد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شب عید هزاران نفر از دستفروشان در خیابان‌ها حضور داشتند و این حضور در ایام عید در تمام دنیا مرسوم است، ولی امسال با برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته، این دستفروشان بدون درگیری با پلیس، نیروهای شهربان و مغازه‌داران توانستند به کار خود ادامه دهند.
جمع آوری خودروهای فرسوده با تماس مردمی
رحیمی در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر حضور خودروهای فرسوده در شهر گفت: شهروندان چنانچه با خودروی فرسوده‌ای در شهر مواجه شدند، با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و جرثقیل پلیس برای بردن آن خودرو به محل اعزام می‌شود، چرا که این خودروها چهره شهر را زشت کرده‌اند.
وی افزود: در حوزه پلیس پیشگیری در 6 ماهه نخست ۴۴۲ پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد، ضمن اینکه۹۰۰ نفر از محکومان فراری نیز دستگیر شدند.
گزارشی از ورود پلیس به پرونده های اقتصادی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس بنا به درخواست بانک مرکزی، به پرونده‌های اقتصادی سکه، طلا و ارز ورود پیدا کرد و با همکاری دستگاه قضایی، بالغ بر ۹۴۲ نفر در این خصوص احضار و ۱۴۷ نفر از متخلفین در حوزه سکه و ارز که همانند زالو خون مردم را می‌خوردند دستگیر شدند. سردار رحیمی افزود: ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا در تهران شناسایی و پلمب شدند و تحویل دستگاه‌های ذی ربط داده شد.
پاسخ پلیس به 6 میلیون تماس
وی ادامه داد:‌در 6 ماهه نخست امسال ۶ میلیون تماس را پلیس پاسخ داد و 3/5 میلیون بار ۱۱۰ از مقر خارج شد، همچنین بالغ بر ۷۰ درصد جرایم در 6 ماهه اول کشف شد که یک نُرم و استاندارد عالی است.
رحیمی اظهار داشت: ما دارای ۱۱ مرکز مشاوره هستیم و همراه مراکز مشاوره‌ای که در تمام کلانتری‌ها مستقر هستند به شهروندان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.