kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

شلیک 4 موشک بالستیک به مواضع سعودی در جیزان عربستان

یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرده چهار فروند موشک بالستیک دیگر به سمت جنوب عربستان شلیک کرد.

اخیرا ائتلاف سعودی رسما اعتراف کرد انقلابیون یمن 200 موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده‌اند. یگان موشکی ارتش یمن بارها کاخ‌ها و تاسیسات نفتی عربستان را هدف موشک‌های بالستیک قرار داده و حتی پهپادهای یمنی نیز فرودگاه بین‌المللی دوبی در امارات را دو بار بمباران کرده است. این روند ادامه دارد و رهبر انصارالله نیز وعده داده به حملات ادامه خواهد داد مگر تجاوز به یمن متوقف شود.
حالا فارس به نقل از منبعی نظامی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده که انصارالله شامگاه جمعه دو موشک به منطقه جیزان عربستان شلیک کرده است. این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفته موشک‌ها از نوع «زلزال یک» بوده و به سمت محل تجمع نیروهای سعودی در جیزان شلیک شده‌اند. وی همچنین از شلیک دو موشک دیگر از همین نوع به محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای یمنی مورد حمایت این ائتلاف در نزدیکی گذرگاه «علب» واقع در بخش عسیر عربستان خبر داد. علاوه ‌بر این شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز دیروز گزارش داده که «چهار سرباز» سعودی در درگیری‌های مرزی با نیروهای ارتش و انصارالله یمن کشته شده‌اند.
در همین حال سید بدرالدین عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله در سخنرانی جمعه شب خود بار دیگر بر حق ارتش یمن در دفاع از این کشور در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی تأکید کرد و گفت که حملات موشکی پاسخی است به تجاوزات و حملات ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی.