kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
وزیر خارجه آلمان:

اهداف ما و آمریکا درباره ایران مشترک اما مسیرمان متفاوت است

وزیر خارجه آلمان گفت: با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که چهارشنبه هفته گذشته برای دیدار با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر کرده بود، بعد از دیدار با وی گفت: با آمریکا اهداف مشترکی را در قبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم.
وزیر خارجه آلمان هم‌صدا با مقامات آمریکایی در اظهارنظری گستاخانه از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که  تهران باید از سوریه عقب‌نشینی کند. ماس در حالی این سخنان را در دیدار با پامپئو بیان کرد که هفته گذشته سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در جریان حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ایجاد ساز و کار مالی برای تجارت با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا خبر داده بودند.
با وجودی‌که اتحادیه اروپا از ایجاد قوانین مسدودساز در حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا سخن می‌گوید، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل کارایی چندانی نخواهد داشت.
به گزارش فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته با حضور در نشست خبری مشترک در فلسطین‌اشغالی، ادعاهای تکراری را درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران مطرح کردند.
مرکل با مشروع دانستن حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود و عملیات در سوریه، گفت: باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم تا ایران را از رسیدن به قدرت هسته‌ای بازداریم.
وی با بیان اینکه نیروهای ایرانی باید از بلندی‌های جولان دور نگه داشته شوند، اضافه کرد آلمان در قبال حضور ایران در سوریه، سیاست تحمل صفر را درپیش گرفته و این کشور را تهدیدی برای تل‌آویو می‌داند.