kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
خطیب جمعه تهران:

وزارت راه به جای حرف‌های بی‌ربط به کار خود برسد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات کامیونداران، گفت: وزارت راه که متصدی سامان دادن به حمل‌ونقل کشور است، به وظیفه خود عمل کند و به جای برخی حرف‌های بی‌ربط به کار خود برسد و این مسئله را سامان دهد و به مشکلات این رانندگان برسد. این رانندگان زحمت‌کش حواسشان جمع باشد آلت دست دشمن قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: بحث موشکی ما و حرکتی که اخیرا اتفاق افتاد، جزء مظاهر قدرت خدا و نظام جمهوری اسلامی و جلوه‌های عزت این انقلاب و نظام است.
به گزارش فارس،‌ وی افزود: ضربه شست پاسداران ما در حوزه موشکی نشان داد که امام المسلمین ما هرچه بگوید برادران عزیز، دلاورمردان و شیران بیشه انقلاب و شهادت‌طلب ما در اسرع وقت آن را اجابت می‌کنند و تحقق می‌بخشند. دیدیم که خیلی هم نگذاشتند طولی بکشد و سریعا اقدام کردند. امام جمعه موقت تهران گفت: موشک‌های ما از فاصله چند صد کیلومتری سران داعش را در عمق خاک سوریه و بیخ گوش آمریکایی‌ها هلاک کرده و 40 نفر را به درک فرستادند.
وی همچنین تصریح کرد: ضربه شست پاسداران ما یک پیام قدرت به منطقه بود که اگر امنیت هم بخواهید باید کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید؛ البته برای اربابان آنها هم پیامی داشت و آن این بود که حواستان را جمع کنید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب زمان بزن و دررو گذشته است. اگر یکی بزنید 10 تا خواهید خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: لازم است این حماسه، ظهور و بروز اقتدار نظام را به برادران سپاهی، نیروهای مسلح، مردم و فرمانده کل قوا تبریک بگوییم و جای آن دارد که نماز شکر بخوانیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری بیان داشت: روز گذشته سخنان رهبر معظم انقلاب روح و دلگرمی جدیدی برای ما بود این سخنان درواقع نقشه راهی بود که ایشان ترسیم کردند.
وی تصریح کرد: حضور 100هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی برای بار دوم نقطه عطفی بود البته بار اول هم آن اجتماع عظیم با آن صحبت‌های مقام معظم رهبری آغاز یک حرکت حماسی و دشمن‌برانداز بود که در رویارویی نظامی آن حماسه‌‌ها و آن دلاورمردی‌ها و شجاعت‌ها و قهرمانی‌ها را در تاریخ ثبت کردند که تاریخ جز جریان کربلا و جنگ‌های امیرالمومنین(ع) چنین نبردهای مومنانه، عاشقانه و مجاهدطلبانه را به خود ندیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس ما جزو قطعات بهشتی تاریخ است و ذخیره عظیمی محسوب می‌شود،‌ گفت: رهبری روز پنج شنبه فضائل مردم این مملکت و جوانان ما را یکی پس از دیگری به رخ دنیا کشیدند و این بزرگواری‌ای بود که همچون جد بزرگوارشان در خنثی سازی فتنه‌ها داشتند.
امام جمعه موقت تهران همچنین یادآور شد: باید چند تذکر به مجریان امور در کشور بدهیم؛ آنچه پیش آمده و کام ملت را تلخ کرد بی‌ثباتی در امر اقتصاد، التهاب در مسئله ارز و مسئله خودرو و طلا بوده است. حال که سیر نزولی را طی می‌کند نشان می‌دهد که این یک امر تصنعی و توطئه دشمن بوده و می‌شود آن را مهار کرد. وی ادامه داد: آنچه که در سیر نزولی پیش آمده توقع داریم ادامه پیدا کند و اینگونه نباشد که قیمت ارز را بالا ببرند و پس از آنکه آن را کمی کاهش دادند، مردم به آن قانع شوند و پول ملی اعتبار نداشته باشد و بگوییم به هر حال یک کاری کرده‌اند، بنابراین باید در اعتبار دادن به پول مالی‌مان اهتمام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بر همین اساس افزود: طرح‌هایی که جوانان ما ارائه می‌کنند پخته است لذا مسئولان ما باید به اینها توجه کنند. امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات کامیون‌داران، گفت: وزارت راه که متصدی سامان دادن به حمل‌ونقل کشور است به وظیفه خود عمل کند و به جای برخی حرف‌های بی‌ربط به کار خود برسد و این مسئله را سامان دهد و به مشکلات این رانندگان برسد. این رانندگان زحمت‌کش حواسشان جمع باشد آلت دست دشمن قرار نگیرند.
آموزش مهارت‌های پایه به دانش‌آموزان
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ابراز داشت: دانش‌آموزان باید مهارت‌هایی را که بر اساس الگوی زندگی ایرانی و اسلامی طراحی می‌شود‌ و به اجرا درمی‌آید، فرا گیرند؛ به ویژه در شرایط امروزی در حوزه‌های فردی و اجتماعی آنها نیاز دارند که بتوانند راه و رسم زندگی را بیشتر تمرین کنند مواردی چون احترام به بزرگ‌تر، کارآفرینی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، همراهی و همکاری اجتماعی برای تعالی جامعه و ده‌ها هدف ارزشی دیگر از مواردی است که باید در مدرسه و برنامه‌های آموزش و پرورشی توسط دانش‌آموزان تمرین شود و از این رو گسترش برنامه‌های پرورشی و سهم آن در مدرسه از اولویت‌های تحول در محتوای برنامه‌های درسی و آموزشی است.
وی ادامه داد: در کنار مهارت‌های مذکور، آموزش مهارت‌های پایه به نحوی که دانش‌آموزان در دوران تحصیل حداقل به یک مهارت لازم دست یابند که بتوانند با استفاده از آن به یک شغل مناسب و موثر در جامعه ‌اشتغال بورزند، دنبال می‌شود و در سال تحصیلی جاری تمامی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ۱۰ درصد مدارس تحت پوشش این طرح قرار گرفتند‌.
تنهایی ناجا در عرصه ایجاد
امنیت فرهنگی و اجتماعی
سردار حسین ‌اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌ها اظهار داشت: امنیت جهات مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آ‌نان امنیت اقتصادی است. این ارگان با شرایطی که پیش رو بوده برخی افراد اخلالگر در حوزه اقتصاد را با هماهنگی قوه قضائیه شناسایی کرده و به دست قانون سپرده است.
وی گفت: از همه مسئولین و دستگاه‌ها درخواست می‌کنیم در انجام ماموریت‌هایی که در این شرایط وجود دارد نیروی انتظامی را همکاری کنند. ما در ایجاد امنیت حوزه اقتصادی، فضای مجازی و... حاضر هستیم و همچنین 26 دستگاه براساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت امنیت فرهنگی و اجتماعی جامعه را برعهده ‌دارند که لازم است بگویم برخی دستگا‌ه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند و نیروی انتظامی به تنهایی در این زمینه قرار گرفته است.