kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
معاون رئیس‌جمهور:

تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان مهر پرداخت می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون 110هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران کشور پرداخته شده و تا پایان مهر تمامی بدهکاری دولت به آنها پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین افزود: تمامی مطالبات گندم‌کاران کشور در خرید تضمینی گندم 126 هزار میلیارد ریال است که قول می‌دهیم تا پایان مهرماه نسبت به پرداخت و تسویه حساب تمامی آنها اقدام کنیم. وی ادامه داد: این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته یک ماه جلوتر است. وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر ارزی و پولی در کشور برخلاف تبلیغات دشمن مناسب است، افزود: تا شهریور ماه امسال 36 هزار میلیارد ریال از پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شده است و پرداخت پاداش بازنشستگی سایر دانشگاه‌ها از جمله علوم پزشکی نیز در دستور کار است.
نوبخت خاطر نشان کرد: بدون شک باید با تلاش بیشتر همکاران ما بویژه در بانک مرکزی وضعیت بازار ارز و پول شرایط مطلوب‌تری پیدا کند که امیدواریم در آینده نه چندان دور به طور کامل به این هدف دست یابیم. این مسئول ادامه داد: در حوزه تخصیص منابع و اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته 400 درصد در پرداخت‌ها رشد داشته‌ایم. معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون از 13 میلیارد دلار که با ارز 42 هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، هشت میلیارد پرداخت شده است. نوبخت در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین افزود: این رقم برای تامین 25 قلم کالای اساسی که دولت آنها را شناسایی و اعلام کرده، پرداخته شده است. معاون رئیس‌جمهوری گفت: متاسفانه عده‌ای به فکر سودجویی و منفعت شخصی خود هستند و در شرایطی که ارز 42 هزار ریالی دریافت کرده‌اند اما کالاها را با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسانند.
در این مراسم، با حضور معاون رئیس‌جمهوری یک واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی کشور فرانسه در زمینه تولید لبنیات با 34 میلیون یورو اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.