kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
73 نفر جان باختند

آزمایش بیولوژیکی روی انسان جنایت تازه ضد بشری آمریکا در گرجستان

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از مرگ دهها نفر از بیماران تحت درمان یک مرکز تحقیقات بیولوژیکی سری آمریکا در گرجستان خبر داده و گفته، آمریکایی‌ها در این مرکز روی انسان‌ها سلاح‌های سمی و بیولوژیکی آزمایش می‌کردند.

وزارت دفاع روسیه که پیشتر درباره فعالیت‌های کارشناسان نظامی آمریکا در حوزه بیولوژیک در مناطق نزدیک مرزهای روسیه در کشور گرجستان هشدار داده بود، مجددا در بیانیه‌ای اعلام کرده، آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان که به «عنوان مرکز تحقیقات مواد مخدر فعالیت دارد»، احتمالا در تحقیقات خود بر روی سلاح‌های بیولوژیکی و سمی ده‌ها نفر را به کام مرگ کشانده است.
فارس به نقل از راشا تودی نوشته، گمانه‌زنی‌ها درباره این مرکز مخفی آمریکا پس از آن تشدید شد که یک وزیر سابق دولت گرجستان درباره این موضوع افشاگری کرده بود. «ایگور گیورگادزه» وزیر امنیت سابق گرجستان در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریورماه) در سفر خود به مسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا یک سری آزمایشات محرمانه روی انسان‌ها در آزمایشگاه‌های گرجستان انجام داده است.
به نوشته راشا تودی، «ایگورکریلوف فرمانده شاخه نظامی دفاعی ارتش روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ای، بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی در این بیانیه فاش کرده که اسناد موجود مرگ حداقل 73 نفر را طی یک دوره زمانی کوتاه ثبت کرده‌اند.»
براساس این گزارش، اسناد موجود مرگ و میر بسیاری از بیماران را در این مرکز تحقیقات نشان می‌دهند. تنها در سال 2015 حدود 24 نفر کشته شده‌اند اما روش‌های درمانی این مرکز علی‌رغم مغایرت با قوانین و استانداردهای بین‌المللی ادامه یافته است. پیش از این یک روزنامه نگار تحقیقی بلغارستان نیز با دستیابی به اسنادی از وجود این مراکز مخفی آمریکا در نقاط مختلف جهان خبر داده بود. براساس گزارش «دیلیانا گایتانزیف»، تامین بودجه این مراکز مخفیِ نظامی، بر عهده «آژانس کاهش تهدید دفاعی» پنتاگون است و ۲ میلیارد دلار! برای آن در نظر گرفته شده است.