kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
پیامدهای تجاوز ائتلاف سعودی

سازمان ملل: هر هفته 10 هزار نفر در یمن به وبا مبتلا می‌شوند

«سازمان جهانی بهداشت» وابسته به سازمان ملل از شیوع افسارگسیخته بیماری وبا در کشور تحت محاصره یمن خبر داده و تاکید کرد که هر هفته ۱۰ هزار مورد مشکوک ابتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود.




نابودی زیرساخت‌های حیاتی یمن توسط ائتلاف سعودی باعث شده تا بیماری‌های زیادی از جمله وبا در یمن شیوع پیدا کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شیوع وبا در یمن در حال افزایش است و جدیدترین اطلاعات «سازمان جهانی بهداشت» وابسته به سازمان ملل، در روز سه شنبه نشان داد هر هفته ۱۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود. این تعداد دو برابر نرخ متوسط هشت ماه نخست سال جاری است.
اگر کودکی که به بیماری وبا مبتلا است درمان نشود ظرف چند ساعت جانش را از دست می‌دهد. تاکنون ۱۹۶ نفر مبتلا به وبا جانشان را از دست داده‌اند. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تنها 185 هزار مورد مشکوک به ابتلا به وبا در ماه سپتامبر گزارش شده‌اند. صندوق کودکان سازمان ملل نیز اعلام کرد حدود یک میلیون و 800 هزار کودک یمنی سوءتغذیه دارند که باعث می‌شود بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار بگیرند.
سازمان نجات کودکان اعلام کرد ائتلاف عربستان اواخر ماه ژوئیه تاسیسات بهداشتی و ایستگاه آبرسانی شهر بندری حدیده را هدف حملات هوایی قرار داده است. پس از این حمله تعداد مبتلایان به وبا از ژوئیه تا اوت دو برابر شده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ۱۶ درصد موارد ابتلا به وبا در بندر حدیده زندگی می‌کنند. این در حالی است که تنها نیمی از تجهیزات بهداشتی الحدیده قابل استفاده هستند.