kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
شمر زمان خود را بشناس

اسرائيل آب را به روی کودکان مظلوم غزه بست

سازمان ملل اعلام کرد، تنها 11 درصد از خانواده‌های نوار غزه به منبع امن آب آشامیدنی دسترسی دارند و به عبارت دیگر، تنها یک دهم خانواده‌های این باریکه تحت محاصره به منبع امن آب برای آشامیدن دسترسی دارند.




در گزارش سازمان مرکز آمار فلسطین، وابسته به سازمان ملل آمده است که جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری ساکن نوار غزه با نوشیدن آب برکه‌های ساحلی، به عنوان تنها منبع آب آشامیدنی، زندگی خود را ادامه می‌دهند.نوار غزه به دلیل مخلوط شدن آب‌های زیر زمینی با فاضلاب‌ها و آب دریا، با کمبود آب آشامیدنی مواجه است و درهمین حال، بر اساس گزارش کنفرانس سازمان تجارت و توسعه سازمان ملل (اونکتاد) غزه در آغاز سال 2020 غیرقابل سکونت خواهد شد و این مسئله ناشی از بحران‌های آب و برق است.
اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب به روی کودکان ومردم غزه، ما را به یاد سخنان شهید مطهری می اندازد که سران این رژیم را به شمرهای زمانه تشبیه کرده بود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در سراسر فلسطین (کرانه باختری و نوار غزه)، 62 درصد خانواده‌های فلسطینی در منازلی سکونت دارند که از آب شرب برخوردار هستند. این آمار در شهرها به 58 درصد و در روستاها به 94درصد و در اردوگاه‌ها نیز به 44 درصد رسیده است.
نوار غزه 12 سال است که تحت شدید‌ترین محاصره رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا قرار گرفته و ضروری‌ترین مایحتاج این مردم محروم و ستمدیده از آنها دریغ شده است.
جنایت جنگی
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، عملیات تخریب روستای «خان الاحمر» واقع در شرق قدس ‌اشغالی و کوچاندن اجباری ساکنان آن، به منظور فراهم کردن شرایط برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین غیرقانونی، یک جنایت جنگی است و نشان می‌دهد که دولت اسرائیل کاملا فلسطینیان را نادیده گرفته است.
به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان روستای فلسطینی خان الاحمر تا اول اکتبر(9مهر) فرصت داده بودند تا خودشان خانه‌های‌شان را خراب کنند. این تهدید با واکنش و محکومیت جهانی مواجه شد.
معاون مدیر برنامه‌های عفو بین‌الملل در امور غرب آسیا و شمال آفریقا گفت، سیاست‌های اسرائیل در راستای اسکان شهرک‌نشینان یهودی در اراضی‌اشغالی فلسطینی، تخریب ساختمان‌ها به صورت فراگیر و بی‌هدف و کوچاندن اجباری فلسطینیان، نقض توافق نامه چهارم ژنو و بر اساس اصول دادگاه کیفری بین‌المللی مطابق با جنایت جنگی است. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ اقدام به تخلیه و کوچاندن اجباری کامل مناطق مختلف کرده و بیش از ۵۰هزار خانه و تاسیسات فلسطینی را از بین برده است.دانشگاه‌های فلسطین نیز روز گذشته در اعتراض به تخریب روستای خان الاحمر، تحصن و کلاس‌های درس را تعطیل کردند.
نتانیاهو رفتنی است
در پی تحولات اخیر در داخل کابینه رژیم صهیونیستی، اختلافات شدید میان وزرا و تشدید اعتراضات مخالفان نتانیاهو، منابع عبری از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر می‌دهند. به گزارش قدسنا، «عمیرام لیوین» ژنرال و فرمانده سابق جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: عرصه سیاسی اسرائیل به یک انقلاب نیاز دارد که باید از طریق برگزاری انتخابات آینده محقق شود. وی با تاکید بر اینکه کابینه نتانیاهو هیچ ارزشی برای مردم قائل نیست، افزود: شاخص‌های عدم صلاحیت کابینه نتانیاهو در حال افزایش است. نخستین شاخص اینکه اخیرا نیز شاهد بودیم که «میری ریگیو» وزیر فرهنگ و «ایوب قرا» وزیر ارتباطات با هزینه پرداخت شده از مالیات عمومی تنها برای انجام تبلیغات برای نتانیاهو وی را در سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همراهی کردند. وی شاخص دوم برای تزلزل در کابینه نتانیاهو را اختلافات درونی دانست و تاکید کرد: اختلافات اخیر میان آویگدور لیبرمن (وزیرجنگ) و نفتالی بنت (وزیر آموزش) درباره وضعیت میدانی درنوارغزه، به امنیت اسرائیل ضربه وارد می‌کند.  لیوین تاکید کرد، اکثر اسرائیلی‌ها خواهان بخشیدن حقوق فلسطینی‌ها به آنها هستند، ما نیز به عنوان جریان‌های چپگرا در صدد راه‌حل‌های عملی برای پایان این منازعه هستیم، این رخدادها به معنای تغییر اساسی در صحنه سیاسی اسرائیل است که به زودی با برگزاری انتخابات زودهنگام رخ خواهد داد و عملی می‌شود.
گفتنی است، ادعای اخیر نتانیاهو در اعلام برخی از مناطق بیروت به عنوان سایت موشکی و اثبات کذب بودن ادعاهای او رسوایی دیگری برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.
برنامه جبران باسیل وزیر خارجه لبنان برای بازدیدهای سفرای خارجی و خبرنگاران در لبنان موجب شد دروغگویی نتانیاهو و ادعاهایی که در نیویورک مطرح کرده بود و حتی کذب بودن مطلب او در صفحه توئیترش درخصوص انبار کنار ورزشگاه، برملا شود.