kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

آمریکا برای جلوگیری از شکست تروریست‌ها در سوریه از ارتش فرانسه کمک خواست

آمریکا برای تقویت موضع تروریست‌ها و غرب در سوریه، از فرانسه خواست نیروهایش را به سوریه اعزام کند!

امروز «جیمز ماتیس» طی سفر به فرانسه و دیدار با همتای فرانسوی خود «فلورانس پارلی»،  و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، از آنها خواهد خواست که نظامیان فرانسوی را به سوریه اعزام کند. پیش از این نیز سوریه تحت استعمار فرانسه بود. سوری‌ها از سال 1936  برای کسب استقلال، تلاش کردند و بالاخره، در سال 1941 به استقلال دست یافتند.
در حال حاضر نیز که کشورهای غربی کلا جنگ علیه دولت سوریه را باخته‌اند، قصد دارند با انسجام میان خود، بار دیگر بخت‌شان را در سوریه بیازمایند.
به گزارش ایسنا، «اریک باهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، ضمن اعلام خبر فوق، افزود: ما تا زمانی که لازم باشد، در سوریه می‌مانیم و این ائتلاف است که تصمیم می‌گیرد نیروهای فرانسه، آلمان و یا هر کشور دیگری در سوریه باقی بماند یا نه! فرانسه یکی از معدود کشورهای عضو ائتلاف است که به ما در سوریه کمک می‌کند و امیدواریم که نیروهای خود را از این کشور خارج نکند، ماتیس پس از سفر یک روزه خود به فرانسه، قرار است که عازم بروکسل شود و در نشست ناتو که فردا و پس فردا برگزار خواهد شد، شرکت کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فرانسه همراهی با آمریکا را به عضویت در ائتلاف محدود کند.
ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش در سال 2014 ایجاد شده است. در پی این اتفاق، کارشناسان بی‌طرف اعلام کرده‌اند که قصد آمریکا از ایجاد این ائتلاف، مبارزه با داعش نیست، بلکه آمریکا می‌خواهد جای پای خودش را در سوریه و منطقه محکم بکند.
آمریکا در حالی از فرانسه می‌خواهد که نظامیان خود را در سوریه تقویت کند که یکشنبه گذشته «ولید معلم» وزیرخارجه سوریه در سازمان ملل رسما از فرانسه، آمریکا و ترکیه خواسته نیروهای خود را فورا از سوریه خارج کنند.
در مجموع، علت تحرکات غرب در ارتباط با سوریه، به خاطر این است که طی روزها و هفته‌های آتی قرار است اتفاق بزرگی در سوریه رخ بدهد و آن، پیروزی جبهه ضدتروریسم و حامیان سوریه بر تروریست‌ها و کشورهای غربی پس از هفت سال و نیم جنگ است.