kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
پرده‌ای دیگر از حقوق بشر آمریکایی

انتقال کودکان پناهجو از قفس به بیابان‌های تگزاس

روزنامه نیویورک تایمز از عملیات انتقال شبانه کودکان بازداشت شده مهاجر به یک شهر چادری در بیابان‌های تگزاس با استفاده از اتوبوس‌های پوشیده با چادر خبر داده است. این کودکان از والدینشان جدا شده‌اند!


سرویس خارجی-

  طی ماه‌های گذشته و براساس گزارش‌هایی که به تائید وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز رسیده، دولت این کشور 2 هزارو 342 کودک خردسال پناهجو را از والدین خود جدا کرده و  آنها را در قفس‌های بزرگ آهنین انداخت. دولت ترامپ اعلام کرده از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، مجبور شده این کودکان را از والدین خود جدا کند! همزمان برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند شمار کودکان خانواده‌های مهاجر که پس از بازداشت والدین آنها سرپرستی‌شان در اختیار دولت آمریکا قرار می‌گیرد، ممکن است به 30 هزار نفر برسد. اما علیرغم سیل انتقادهای گسترده از این وحشیگری دولت آمریکا به صراحت از این سیاست‌ها دفاع کرده و گفته: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاهداری پناهجویان تبدیل نخواهد شد. برای برخورد قضایی با مهاجران غیرقانونی، مجبوریم کودکانشان را از آنها جدا کنیم.»
گفتنی است، دولت آمریکا با «جدا کردن کودک از والدین» قصد دارد مهاجران را بترساند و مانع از مهاجرت آنها شود.
«نیویورک تایمز» در گزارش جدیدی از تداوم این سیاست وحشیانه و غیرانسانی ترامپ خبر داده و نوشته: «دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته صدها کودک مهاجر را در نیمه شب و در خواب و بیداری با اتوبوس‌هایی که با چادر شیشه‌های آن پوشیده شده است به همراه یک وعده غذای حاضری و سرپایی، از مناطق مختلف به پناهگاه‌های چادر که در بیابان‌های تگزاس تا نیویورک منتقل کرده است.
 به گزارش فارس، «نیویورک تایمز» می‌نویسد: «اغلب کودکانی که دارای مجوزهای قانونی برای اقامت نبوده‌اند توسط مقامات اداره مهاجرت فدرال آمریکا بازداشت و در این پناهگاه‌ها اسکان داده شده‌اند، جایی که هر دو یا سه نفر از آنها در یک چادر نگهداری می‌شوند. در عین حال این کودکان تحت آموزش هستند و وکلا یا نمایندگان قانونی آنها به این کودکان دسترسی دارند. این گزارش می‌افزاید: در چادرهایی که در شهر مرزی تورنیلو در تگزاس در کنار هم ردیف هستند، کودکان 10 تا 20 ساله براساس جنسیت تفکیک شده و در تختخواب‌هایی در این چادرها می‌خوابند. در آنجا هیچ مدرسه‌ای نیست، به کودک کتاب درسی داده می‌شود اما هیچ الزامی به انجام تکالیف درسی ندارند و دسترسی به خدمات حقوقی و قانونی نیز محدود است.»
در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده: «این سفرهای نصف شبی در سراسر کشور در جریان است چرا که دولت واشنگتن به دنبال یافتن جا برای 13 هزار کودک مهاجر بازداشت شده در سرتاسر آمریکا است. این بیشترین تعداد کودکان بازداشت شده در آمریکا در تاریخ این کشور است که نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است.» براساس گزارش وزارت بهداشت و بهزیستی آمریکا، میانگین زمان بازداشت این کودکان طی یک سال گذشته بین 34 تا 59 روز بوده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. هر هفته صدها کودک از مناطق مختلف به شهر چادری در غرب تگزاس منتقل می‌شوند که تا کنون بیش از 16000 نفر جمعیت آن تخمین زده شده است.
 نیویورک تایمز می‌افزاید: «کمپ کودکان تورنیلو که در 35 مایلی شهر الپاسو در مکزیک واقع شده است یک شهر کوچک چادری است و مثلا دارای توالت‌های قابل حمل است.  این کمپ در ماه ژوئن به مدت 30 روز برای نگهداری 400 کودک ایجاد شد، در ماه سپتامبر به منظور اسکان 3800 نفر توسعه داده شد و اکنون انتظار می‌رود حداقل تا آخر سال 2018 باقی بماند... تاکنون حدود 100 پناهگاه چادری برای اسکان کودکان مهاجر بازداشتی اختصاص یافته است. بعضی از افرادی که در این پناهگاه‌ها کار می‌کنند از عدم آموزش به کودکان و شرایط بد انتقال و همچنین احتمال فرار کودکان در طول مسیر انتقال خبر داده‌اند.»