kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
7 فلسطینی شهید و 500 نفر زخمی شدند

صهیونیست‌ها بیست و هفتمین تظاهرات بازگشت را هم به خاک خون کشیدند

فلسطینیان ساکن غزه در بیست و هفتمین تظاهرات روز بازگشت و در ادامه تلاش‌ها برای شکستن محاصره ظالمانه این باریکه، بار دیگر هدف تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست قرار گرفته و به خاک و خون غلطیدند. در این تظاهرات 7 نفر شهید و بیش از 500 نفر مجروح شده‌اند.



سرویس خارجی -

هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز عصرروز جمعه راهی نواحی مرزی شده و در تظاهرات این هفته که به دلیل مصادف شدن با سالگرد شعله‌ور شدن انتفاضه، تظاهرات جمعه «انتفاضه الاقصی» نامگذاری شده است، شرکت کردند. در این راهپیمایی نیز تک تیراندازان صهیونیست شروع به تیراندازی به تظاهرکنندگان کردند.
بر اثر تیراندازی نظامیان ارتش صهیونیستی 7 نفر به شهادت رسیده و بیش از 500 نفر زخمی شده‌اند. از آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته(10 فروردین) تاکنون بیش از 210 فلسطینی در جریان این تظاهرات‌ها به شهادت رسیده و بیش از 21 هزار نفر هم زخمی شده‌اند. این جنایات که جلوی دوربین‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد، با بی‌توجهی کامل مدعیان حقوق بشر هر هفته در حال تکرار است.
ابعاد گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می‌گیرد که تاکنون هیچ سازمان یا نهاد بین‌المللی جلوی تجاوزات روزمره و جنایات روزافزون این رژیم کودک‌کش را نمی‌گیرد و همین مسئله موجب گستاخی بیشتر صهیونیست‌ها شده است.
فلسطینی‌ها هم
دست به اسلحه شدند
از سوی دیگر خبر رسیده، همزمان با تشدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه، گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب در نزدیکی شهرک «بیت ایل» در شمال شهر رام الله هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفتند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، مبارزان مسلح فلسطینی سوار بر خودرو پس از تیراندازی به سمت نظامیان ارتش صهیونیستی به سرعت از محل متواری شدند.
پس از این حادثه، شمار زیادی از نیروهای ارتش صهیونیستی راهی این منطقه شده و به جست و جوی عاملان تیراندازی پرداختند. همچنین پس از این تیراندازی، درگیری شدیدی میان ساکنان این منطقه با‌اشغاگران صهیونیست به وقوع پیوست. رژیم صهیونیستی مدعی شده در این تیراندازی آسیبی به کسی وارد نشده است.
اذعان به ناتوانی در غزه
از سوی دیگر خبر رسیده که افسر آموزش‌دهنده یگان تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند چالش بزرگ یگان تک تیراندازان ارتش در برگزاری راهپیمایی مرزی غزه آن است که هزاران فلسطینی به نقاط مرزی می‌آیند تا به داخل اسرائیل نفوذ کنند و هیچ چیزی آنها را متوقف نمی‌کند، در این زمان دستورات لازم برای هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان از بین هزاران فرد موجود در آن می‌رسد اما تک تیراندازان نمی‌دانند چه کسی را هدف قرار دهند.
به گفته این افسر، اصلی‌ترین نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی در این شرایط نفوذ جوانان فلسطینی به داخل شهرک‌های مرزی است. برای مواجهه با این تهدیدات یگان تک تیراندازان در طول نوار مرزی با غزه مستقر شده‌اند. وی افزود: رخدادهای امنیتی در ماه‌های اخیر باعث شده که ما تدابیر امنیتی متفاوتی با گذشته را در نظر بگیریم، ما در آموزش‌های جدید خود به تک تیراندازان نحوه استفاده از بمب‌های دود زا و گاز‌اشک‌آور را برای جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به داخل مرزها آموزش دادیم، اما زمانی که هزاران نفر در حال نزدیک شدن به نقطه صفر مرزی و دیوار حائل هستند ما نمی‌دانیم چکار باید بکنیم!
به گزارش قدسنا، وی در ادامه به ذکر روایتی از یکی از راهپیمایی‌های بازگشت پرداخت و گفت: «زمانی که ما در اطراف گذرگاه کارنی در شرق غزه بودیم با نفوذ فلسطینی‌ها به داخل مرز مواجه شدیم، آنها در فاصله 200 متری ما حضور داشتند و تلاش می‌کردند از روی دیوار حائل عبور کرده و خود را به ما برسانند، در نهایت برخی از آنها توانستند از دیوار هم عبور کنند و به نزدیکی ما برسند. در آن لحظات جوانان فلسطینی را می‌دیدیم که رگ‌های آنها مملو از آدرنالین و انرژی بود، آنها توان عجیبی داشتند و به سرعت در حال نزدیک شدن به نظامیان ما بودند در آن زمان بود که دستور شلیک سنگین به سوی آنها صادر شد تا جایی که توانستیم از نفوذ هزاران فلسطینی به داخل اسرائیل جلوگیری کنیم، در آن حادثه 6 فلسطینی کشته شدند و حادثه پایان یافت.»