kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

جلسه جنجالی در سنا علیه نامزد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا

فردی که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا انتخاب شده، توسط سه زن به رفتارهای نامناسب جنسی متهم شد.

«برت کاوانا»، نامزد معرفی‌شده ترامپ برای دیوان عالی آمریکا با اتهامات جنسی مواجه شده است البته تعجبی هم ندارد چرا که وقتی خود ترامپ تاکنون به ده‌ها مورد اتهام جنسی و پرداخت حق‌السکوت به زنان بدکاره متهم شده، از زیردستان و دوستانش بیشتر از این نمی‌شود انتظار داشت. «کریستین بلازی فورد»، استاد روان‌شناسی دانشگاه «پالو آلتو»، اولین زنی بود که کاوانا را به رفتار نامناسب جنسی متهم و ادعا کرده او در جریان یک جشن در مدرسه در سال ۱۹۸۲، قصد تجاوز به او را داشته است. کاوانا و فورد هر دو روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای در کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داده و از خودشان دفاع کردند.
کاوانا در جلسه فوق، این ادعا را رد و بر بی‌گناهی خود تاکید کرده است. کاوانا که بارها در طول جلسه استماع، بغضش شکسته و با صدایی لرزان سخن می‌گفت، اعلام کرد که در پرونده شکایت «کریستین بلازی فورد » کاملا بی‌گناه است. وی همچنین گفت که این اتهام، خانواده و نام او را «کاملا و برای همیشه نابود کرده است.» جلسه دفاعیات کاوانا بسیار پرتنش بود؛ تا آنجا که چند بار سناتورهای جمهوری‌خواه با فریاد به روند جلسه اعتراض کردند. «لیندسی گراهام»، یکی از سناتورهای سرشناس جمهوری‌خواه، از سناتورهای هم‌حزبی‌اش خواست تا حتما به کاوانا رای مثبت بدهند. این رسوایی کاوانا جنجال تازه‌ای را در حزب جمهوری‌خواه به راه انداخته و آینده گزینه موردنظر ترامپ برای عضویت مادام‌العمر در دیوان عالی آمریکا را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. با پایان یافتن جلسه تحقیق کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا درباره منتخب ترامپ برای عضویت در دیوان عالی، جمهوری‌خواهان کنگره اعلام کردند این کمیته جمعه (دیروز) صلاحیت برت کاوانا را برای پیوستن به عالی‌ترین نهاد قضایی ایالات متحده بررسی خواهد کرد. در صورت تصویب صلاحیت کاوانا در کمیته قضایی سنا، مجلس سنا اعطای رای اعتماد به او را بررسی خواهد کرد. تا عصر دیروز در این رابطه، خبری مخابره نشد.