kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
با خنثی شدن عملیات بزرگ تروریستی

خطر از بیخ گوش هلندی‌ها گذشت

پلیس هلند اعلام کرد که یک گروه تروریستی که قصد انجام عملیات تروریستی در این کشور را داشت، شناسایی و دستگیر و نقشه آنها را نیز خنثی کرده است.

پلیس هلند شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که یک «عملیات تروریستی بزرگ» را خنثی کرده است.به گزارش شبکه خبری المیادین، پلیس هلند در ارتباط با این عملیات، هفت نفر را هم بازداشت کرده است.دفتر دادستانی کل هلند در این ارتباط اعلام کرد که بعد از چند ماه تحقیق، اطلاعات به دست آمده نشان داده که این گروه تروریستی توسط عراقی، مدیریت می‌شده است، مقامات هلند همچنین گفتند که قصد تروریست‌ها به قتل رساندن تعداد زیادی از مردم در یک مراسم بوده است؛ افراد بازداشت شده قصد داشتند با استفاده از کمربندهای انفجاری و سلاح، به  مراسم حمله کرده و یک خودروی بمب‌گذاری شده را هم در مکان دیگری منفجر کنند.
این عملیات موفق دستگیری که چند ماه پیش رخ داده، با معلوم شدن جزئیات، اکنون رسانه‌ای شده است. اروپا در بر هم زدن آرامش و به جنگ کشاندن غرب آسیا، در صف اول قرار دارد و همواره به طور مخفیانه از تروریست‌ها و داعش به صورت‌های مختلف حمایت می‌کرده است. اما، اکنون خود با پدیده تروریست مواجه شده و هر از گاهی از گوشه و کنار این قاره خبر یک اقدام تروریستی توسط داعش به گوش می‌رسد. عوامل میدانی این حوادث تروریستی معمولا همان‌هایی هستند که با چراغ سبز اروپا برای عضویت در گروه‌های تروریستی، به عراق و سوریه رفته بودند.