kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

دستگیری 200 شهروند بحرینی به اتهام «تلاش برای تشکیل حزب‌الله بحرین»!

آل خلیفه پس از بازداشت 200 تن از شهروندان بحرینی اعلام کرد، این عده قصد داشتند حزب‌الله بحرین تشکیل دهند.

 
  سرویس خارجی -

200 شهروند بحرینی دیگر دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند. اتهام این عده اما با اتهام بازداشتی‌های دیگر خیلی متفاوت اعلام شده: «تلاش برای تشکیل حزب‌الله بحرین». برای توجیه البته «فعالیت تروریستی» نیز به پرونده این عده اضافه شده است. آل خلیفه مدعی شده این 200 نفر قصد داشتند! نسخه بحرینی از حزب‌الله لبنان را ایجاد کنند. «احمد الحمادی» دادستان بحرین روز سه‌شنبه پرونده این افراد را برای محاکمه به دادگاه ارجاع داده است.
 اتهام‌های سنگین دیگری هم به این افراد وارد شده که نشان می‌دهد، این رژیم خواب‌های بدی برای آنها دیده است «الحمادی» دریافت آموزش‌های مربوط به استفاده از اسلحه و مواد منفجره، استفاده از مواد محترقه و حمل بدون مجوز سلاح گرم، مخفی کردن سلاح، مهمات و مواد منفجره و وارد آوردن خسارت به اموال دولت را هم به پرونده این 200 شیعه بحرینی وارد کرده است.
خبرگزاری بحرین (بنا) به نقل از الحمادی اعلام کرده این افراد روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) محاکمه خواهند شد. بحرین به تبعیت از عربستان و اسرائیل ، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی می‌داند!
دادستانی بحرین هم مدعی شده اعضای این گروه از سوی ایران، آموزش دیده‌اند و حمایت دریافت کرده‌اند. این در حالی است که دولت ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی بحرین را رد کرده است.
گفتنی است دولت بحرین از سال ۲۰۱۱ به دنبال آغاز انقلاب مردمی این کشور، سرکوب مخالفان به ویژه شیعیان را تشدید کرده و به بهانه‌های مختلف از جمله اقدام علیه دولت و تشکیل گروه‌های تروریستی، آنها را محاکمه و زندانی می‌کند و شماری از این معارضان را سلب تابعیت کرده است. برخی از این افراد حتی تیرباران شده‌اند.
بیش از 80 درصد از مردم این جزیره کوچک شیعه هستند در حالی که خاندان آل خلیفه غالبا سنی هستند و از روی کار آمدن و اعمال حاکمیت شیعیان واهمه دارند. در واقع خاندان آل خلیفه که اقلیتی غیر شیعی هستند از هیچ کاری علیه اکثریت شیعه فروگذار نمی‌کنند و شیعیان را مورد آزار و اذیت و بی‌احترامی قرار داده و از کمترین حقوق اجتماعی آنها را محروم می‌کنند.
آمار جنایت‌ها، کشتار و شکنجه وحشیانه دولت بحرین علیه شیعیان در جریان انقلاب و حضور فراوان زندانیان سیاسی در زندان‌های این کشور که اکثرا شیعه هستند نشان‌دهنده رفتار آل خلیفه با شیعیان این کشور است. سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعی این کشور که رهبر قیام مردمی بحرین محسوب می‌شود از جمله اقدامات آل خلیفه برای تحت فشار قرار دادن شیعیان است.
 آل خلیفه میزبانی تفنگداران پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا را برعهده‌دارد و به همین دلیل برای حفظ منافع غرب در این جزیره کوچک از کمک غربی‌ها به ویژه آمریکا و انگلیس و همچنین عربستان سعودی کمک گرفته و اعتراضات مردمی را به شدیدترین نحو سرکوب می‌کند. همین مسئله سبب شده تا برخی از تحلیلگران از این انقلاب به عنوان انقلاب «خاموش» یا انقلاب «سرکوب شده» یاد کنند در حالی که مردم بحرین معتقدند هرچند سال که این انقلاب به درازا بکشد باز هم دست از اعتراض و مخالفت علیه رژیم زورگو و دیکتاتور آل خلیفه
برنمی‌دارند.