kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
نخستین پس‌لرزه جنگ تعرفه‌ای واشنگتن

خسارت کشاورزان آمریکایی از جنگ تجاری ترامپ با چین

منابع رسانه‌ای غربی نوشته‌اند اختلافات تجاری میان آمریکا و چین به کشاورزان آمریکایی آسیب زده است و آنها امیدوارند بتوانند دوباره به بازار چین دسترسی پیدا کنند.

یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین در مجموع به ضرر هر دو طرف تمام خواهد شد اما کارشناسان معتقدند در این جنگ تجاری طرف آمریکایی بیشتر ضرر می‌کند. حتی چندی پیش «فاکس‌نیوز» نوشت جنگ تجاری با چین با از بین بردن فرصت‌های شغلی نوعی «خودکشی اقتصادی» برای آمریکا است. حالا خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته: «اختلافات تجاری میان آمریکا و چین به کشاورزان آمریکایی آسیب زده است و آنها امیدوارند بتوانند دوباره به بازار چین دسترسی پیدا کنند... کشاورزان آمریکایی بیشترین آسیب را از اختلافات تجاری میان آمریکا و چین متحمل می‌شوند و امیدوارند خیلی زود شاهد پایان این اختلافات باشند و همچنان به بازار چین دسترسی داشته باشند.»
 این گزارش می‌افزاید: «در ماه‌های گذشته اختلافات تجاری میان دو کشور تشدید شده است و آمریکا بار دیگر تعرفه بر 200 میلیارد دلار واردات از چین اعمال کرده است. چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا بر کالاهای آمریکایی به ویژه محصولات کشاورزی تعرفه اعمال کرده است. «چارلز رینگ» 65 ساله یک کشاورز در ایالت تگزاس ذرت و پنبه می‌کارد و برای فروش محصولات خود به بازار خارج به ویژه چین به شدت وابسته است. اکنون اختلافات تجاری میان آمریکا و چین تاثیرات بسیار زیادی بر کسب و کار این کشاورز داشته است.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «در حدود سی درصد از ذرت او به چین صادر می‌شد. در حقیقت در سال 2017 نود درصد از ذرت آمریکا به چین صادر شده است و تگزاس یکی از تولیدکنندهای ذرت در آمریکاست. چارلز می‌گوید اختلافات تجاری به کشاورزان آمریکایی و وی آسیب رسانده است. او امیدوار است این اختلافات پایان یابد و آنها در کمترین زمان ممکن به بازار چین دسترسی پیدا کنند.