kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

تفنگدار سابق آمریکایی از تروریسم دولتی آمریکا می‌گوید

تفنگدار سابق آمریکایی در مقاله ای که آن را یکی از نشریه‌های آمریکایی به چاپ رسانده اذعان می‌کند آمریکا در سایر کشورها به دنبال به وحشت انداختن مردم کشورهای اشغال شده است.

به نوشته تفنگدار سابق آمریکایی که هم اکنون «فعال ضد جنگ» است، «جنگ آمریکا در افغانستان مبتنی بر دروغی است که به نفع آمریکاست و تداوم «تروریسم دولتی» واشنگتن در جنگ‌های خارجی خود ربط چندانی به دفاع از مردم آمریکا ندارد.» «لیل‌ جرمی‌روبین» در نشریه «نیشن» همچنین نوشته که «از نظر آگاهی، تفاوت زیادی بین کهنه سربازان آمریکایی و شهروندان عادی آمریکایی وجود دارد؛ شهروندانی که واقعاً چیزی درباره جنگ نمی‌دانند.»
به گفته «روبین» او بعد از حملات 11 سپتامبر، هر آنچه را که مقامات دولت بوش می‌گفت، باور می‌کرد، اما به آرامی و قبل از اعزام به جنگ شروع به تردید درباره جنگ می‌کند.
این تفنگدار نظامی سابق در مصاحبه با «رییل نیوز» نیز گفته: «بیشتر آمریکایی‌ها درباره آنچه جنگ به بار می‌آورد، اشتباه فکر می‌کنند و وقتی از نظامیان آمریکایی‌ به خاطر خدمت شان قدردانی می‌کنند، واقعاً نمی‌دانند این قدردانی به چه معناست.»
روبین این را هم گفت که «مردم فکر می‌کنند ما از کشور دفاع می‌کنیم. آنها فکر می کنند ما از جان غیرنظامیان دفاع می‌کنیم. اما واقعیت این است که کاری که بیشتر ما، به‌ویژه در مناطق جنگی محل خدمت خود انجام می‌دهیم، به وحشت انداختن مردم درمانده ساکن در آن مناطق است. تروریسم دولتی ما ربط چندانی به دفاع از منافع بیشتر آمریکایی ها ندارد.»
«روبین» که پنج سال در جمع تفنگداران دریایی آمریکا خدمت کرد، به یکی از اعضای گروه «عقب‌گرد: کهنه سربازان ضد جنگ» تبدیل شده است.