kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
رویترز:

خشونت‌های میانمار علیه مسلمانان هماهنگ‌شده و سازمان‌یافته است

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش‌های رسمی نوشته، خشونت‌های بی‌رحمانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا کاملا هماهنگ شده و از پیش طراحی شده‌اند.
سرویس خارجی-

دولت میانمار به رهبری «آنگ سانگ سوچی»، برنده جایزه صلح نوبل در مقابل چشم جهانیان مسلمانان این کشور را قتل‌عام و سازمان ملل فقط محکوم می‌کند. آژانس توسعه بین‌المللی شهریور گذشته در گزارشی درباره ابعاد این کشتارها نوشته بود: «در  یک سال گذشته دولت میانمار 24 هزار نفر را کشت و به 17 هزار زن و دختر مسلمان تجاوز کرد.» طبق این گزارش «40 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که از میانمار به بنگلادش پناهنده شده‌اند از زخم ناشی از شلیک گلوله رنج می‌برند. همچنین بیش از 34 هزار نفر به آتش انداخته شده و بیش از 114 هزار نفر مجروح شده‌اند. در تهاجم ارتش میانمار 115 هزار منزل مسکونی به آتش کشیده شده و 113 هزار منزل نیز ویران شده است.»
 این سازمان در گزارش خود همچنین اعلام کرده بود: «در این جنایت ۷۳۰ کودک زیر پنج سال نیز توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند.» بازرسان سازمان ملل نیز پیش از این اعلام کرده‌اند هدف اصلی از این جنایات، نسل‌کشی مسلمانان میانمار است به همین دلیل «مین آنگ هلاینگ» فرمانده کل ارتش و ۵ ژنرال دیگر میانماری باید به دلیل انجام جنایات بی‌رحمانه محاکمه شوند. این بازرسان در گزارش خود چنین آورده بودند:«آنگ سان سو‌چی رهبر حزب حاکم میانمار، اجازه داده است تنفر همه جا را فرا بگیرد، مدارک را از بین برده و از اقلیت‌ها در مقابل جنایات جنگی و بشری در ایالت‌های راخین، کاچین و شان محافظت نکرده است. بدین ترتیب، سو‌چی در ارتکاب این جنایات همکاری کرده است.»
حالا خبرگزاری رویترز با استناد به «گزارشی از وزارت خارجه آمریکا» نوشته: «دولت میانمار طی یک برنامه هماهنگ و از پیش طراحی شده به کشتار جمعی، تجاوز گروهی و دیگر جنایات سازمان‌یافته علیه مسلمانان روهینگیا دست زده است و این جنایات باعث تحریم‌های جدید علیه این کشور و دیگر اقدامات تنبیهی علیه مقامات سیاسی و نظامی میانمار خواهد شد.»
یافته‌های این گزارش 20 صفحه‌ای از مصاحبه با بیش از هزار نفر از مردان و زنان روهینگیا در کمپ‌های آوارگان در بنگلادش استخراج شده است.‌حدود یک ماه پیش نیز یک کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور را مصداق یک نسل‌کشی قومی خوانده بود.
 گزارش آمریکا درباره اقلیت روهینگیا درحالی منتشر می‌شود که رژیم اسرائیل، متحد نزدیک واشنگتن، به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده سلاح میانمار شناخته می‌شود. سازمان ملل از مسلمانان روهینگیا به عنوان بزرگ‌ترین قومی که فاقد سرزمین هستند نام برده است. این اقلیت از سوی دولت میانمار به عنوان شهروند این کشور شناخته نمی‌شوند.