kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

ردپای کلمبیا، مکزیک و شیلی در طرح ترور مادورو

وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرده دولت‌های شیلی، کلمبیا و مکزیک احتمالا در ترور ناکام ماه اوت نیکولاس مادورو نقش داشتند.



مرداد ماه گذشته در ادامه تلاش جریانات غربگرا برای به دست گرفتن قدرت در این کشور در جریان سخنرانی مادورو در جمع نظامیان این کشور آنها تلاش کردند با پهپاد او را ترور کنند. اگرچه سخنرانی مادورو در این مراسم نیمه‌کاره ماند ولی تروریست‌ها نیز در ترور وی ناکام ماندند. دقایقی پس از این حادثه، خبرنگاران محلی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده و نوشتند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفت و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرد. «خورخه رودریگز» سخنگوی دولت ونزوئلا با تایید خبر «انفجار یک پهپاد بر فراز محل سخنرانی مادورو»، اعلام کرد این پهپاد حامل مواد منفجره بود و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشت. ونزوئلا در آن ایام رسما آمریکا را عامل این حمله تروریستی معرفی کرد.
حالا بعد از گذشت 2 ماه از این سوء‌قصد وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا ابعاد جدیدی از این سوء‌قصد را بر ملا کرده و گفته دولت‌های شیلی، کلمبیا و مکزیک هم احتمالا در ترور ناکام ماه اوت نیکولاس مادورو نقش داشتند.
به گزارش ایسنا، «خورخه رودریگز»، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا با تاکید بر اینکه «یکی از عوامل بازداشت‌شده بعد از حمله ناکام به نیکولاس مادورو، درباره چنین احتمالی شهادت داده است»، گفت: «هیئت‌های دیپلماتیک شیلی و مکزیک قصد خارج کردن مظنون مذکور به خارج از این کشور را داشتند که موفق نشدند.» رودریگز در کنفرانسی خبری در کاراکاس تاکید کرد: «نمی‌دانم که آیا سفیر شیلی حاضر است تست دروغ‌سنجی انجام دهد یا خیر.
شیلی باید توضیح دهد که کدام مقامش قصد کمک به فرار این مجرم را داشته است. کلمبیا و مکزیک هم باید توضیح دهند که چه کسی قصد تسهیل فرار این مظنون را داشته است.»