kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

فراخوان بزرگ فلسطینی‌ها برای جلوگیری از تخریب روستای «خان‌الاحمر»

در پی ادامه تخریب روستای «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی به دست اشغالگران صهیونیست، گروه‌های فلسطینی از تمام فلسطینیان خواستند در این روستا جمع شده و مانع تخریب کامل این روستا شوند. صهیونیست‌ها به دنبال اخراج فلسطینی‌ها از این روستا و تصاحب آن هستند.
سرویس خارجی-

پس از آنکه اهالی روستای «خان الاحمر» در برابر حکم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های خود مقاومت کردند، اشغالگران در اقدامی جدید از ساکنان این روستا خواستند خانه‌های خود را خودشان تخریب کنند! در غیر این صورت تا 9 مهر همه روستا را با خاک یکسان می‌کنند.
منابع محلی می‌گویند نیروهای اشغالگر با محاصره چادری که به منظور همراهی با اهالی روستا برپا شده است این مسئله را به اطلاع اهالی این روستا و تحصن‌کنندگان رسانند و بر اساس آنچه در این ابلاغیه آمده است تمامی ساختمان‌های موجود در خان الاحمر باید تا موعد مقرر تخلیه‌ و تخریب شوند. اشغالگران همچنین به تقویت نیروهای خود برای جلوگیری از رسیدن دیگر شهروندان فلسطینی و فعالان حقوق بشر به این روستا ادامه داده و به بازرسی و نصب موانع در ورودی‌های این منطقه ادامه می‌دهند.
گروه‌های فلسطینی اما خواستار تجمع گسترده در این روستا با هدف مقابله با هر گونه تلاش رژیم صهیونیستی برای تخلیه و تخریب آن شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این گروه‌ها با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن تاکید بر اهمیت تحصن همیشگی در خیمه احداث شده در روستای خان الاحمر، مشارکت در تظاهرات هفتگی در منطقه جبل الریسان با هدف حمایت از اهالی روستاهای «کفر نعمه»، «خربثا» و «راس کرکر» را مهم دانستند و اعلام کردند که این تظاهرات پس از نماز جمعه آینده به سمت اراضی در معرض تهدید برگزار خواهد شد.
گفتنی است رژیم صهیونیستی دو هفته پیش حکم تخلیه، تخریب و اخراج اهالی این روستا را صادر و کار تخریب آن را هم شروع کرد. از این تاریخ مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از این اقدام صورت گرفته که منجر به توقف اقدام رژیم صهیونیستی شد اما در سایه سکوت و انفعال حکام عرب منطقه‌، رژیم صهیونیستی بار دیگر هشدار داده که این روستا را به طور کامل تخریب خواهد کرد تا بر وسعت اشغالگری‌های خود بیفزاید.