kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

«الاحوازیه»؛ تروریست‌های کپنهاک‌نشین

دیروز شنبه ۳۱ شهریور ماه، در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، بعد از ۳۰ دقیقه از شروع مراسم، ۴ تروریست مسلح از پارک پشت جایگاه، مردم و نیروهای در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه دهها تن از نیروهای ارتش و سپاه و مردم عادی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

ساعاتی بعد سخنگوی یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با عنوان «الاحوازیه» در گفت‌وگویی مسئولیت حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را برعهده گرفت
گروهک تروریستی «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.
اما به نظر می‌رسد حمله تروریستی روزگذشته منتسب به جنبش الاحوازیه، مربوط به بزرگ‌ترین و خشن‌ترین گروهک یعنی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» بوده است.
تجزیه‌طلبان وهابی الاحوازیه در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری‌کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه،  تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند.
این تجزیه‌طلبان که خود را بنام «الاحوازی» معرفی کرده‌اند با تمسک به قوم‌گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای جبهه مقاومت رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را ‌اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به‌ اشغال اهواز پایان دهند.
این گروه تروریستی، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی‌طلبانه مانند شهر آبادان را «عبادان» و خرمشهر را «محمره» و شهر شادگان را «فلیحه» نامیده‌اند.
شاخه تروریستی این گروهک گردان‌های محی‌الدین آل ناصر نام دارد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند.
تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی‌الدین آل ناصر، از اواسط سال۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، است که آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب‌ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج‌فارس!) بی‌رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه‌گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه‌بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج‌فارس برگزیده‌اند.
این گروه تروریستی به مشی مسلحانه اعتقاد دارند. به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند در حالی‌که دیگران را نژادپرست و فاشیست می‌دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان‌ اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته‌اند. بمب‌گذاری‌های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی‌رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب‌گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلمبرداری کرده و در اینترنت منتشر کردند.
گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به‌دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود، از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی‌کند و بیانیه‌ها و اخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر می‌نماید.