kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

اعتراف صریح آمریکا به دست داشتن در ناآرامی‌های ونزوئلا

وزیر خارجه آمریکا طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی، رسماً به مداخله کشورش در ناآرامی‌های ونزوئلا اعتراف کرد و گفت برای این کشور هنوز برنامه‌هایی دارد!

«مایک پمپئو» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «فاکس نیوز»، رسماً به مداخله آمریکا در ناآرامی‌های ونزوئلا اعتراف کرد.
به گزارش ایسنا، پمپئو گفت: شما در روزهای آینده شاهد یک سری اقداماتی خواهید بود که در نتیجه آن، سطح فشارها بر رهبری ونزوئلا، که به گفته او «علناً علیه منافع مردم این کشور حرکت می‌کند، افزایش می‌یابد. ما مصمم هستیم تا اطمینان حاصل کنیم صدای مردم ونزوئلا شنیده می‌شود. این مقام آمریکایی به ذکر جزئیات اقدامات برنامه‌ریزی شده آمریکا، اشاره‌ای نکرد.
دولت «دونالد ترامپ» می‌گوید مقامات دولت ونزوئلا را به اتهام سرکوب دموکراسی، هدف تحریم قرار داده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ بزرگترین حامی نظام‌های ضد دموکراتیک و مستبد در منطقه غرب آسیا است. 18 شهریور ماه نیز ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان گزارش داده بود، دولت ترامپ با شماری از افسران شورشی ونزوئلا جلسات مخفی برگزار کرده است.
دولت چپ‌گرای ونزوئلا در آمریکای جنوبی قرار دارد؛ یعنی جایی که حیات خلوت واشنگتن محسوب می‌شود. آمریکا برای سرنگونی دولت مادورو، کشور ونزوئلا را هدف تحریم‌های گسترده قرار داده و علاوه بر آن، از شورشیان و مخالفان مادورو علناً حمایت می‌کند.
چاووش اوغلو در کاراکاس
به گزارش تسنیم، «مولود چاوش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه اما با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در «کاراکاس» دیدار و از این کشور حمایت کرد.
چاووش اوغلو در این دیدار، با بیان اینکه ترکیه تحت هر شرایطی، در کنار دولت و ملت ونزوئلا قرار دارد، اظهار داشت: این روزهای سختی که می‌گذرانیم، انسجام و وابستگی ما به یکدیگر را بیشتر می‌کند.
وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری که بعد از دیدارش با مادورو برگزار شد، گفت: راه‌های گسترش روابط دو کشور را در این دیدار مورد بررسی قرار دادیم. سلام‌ها و پیام‌های رئیس جمهورمان را به آقای مادورو رساندیم. در این نشست تأکید شد که روابط دو کشور، برادرانه است و در این روزهای سخت، این همبستگی بیشتر نیز خواهد شد. چاووش اوغلو ادامه داد: روابط دو کشور در حوزه طلا و انرژی افزایش خواهد یافت و این روابط عمیق‌تر می‌شود.