kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران

منطق عملی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دفاع مقدس این درس را به مقاومت لبنان،‌ مردان بدر، جبهه قدرتمند عراق، مردان مسلمان ما در جهان آموخت که منطق عملی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و امروز نیز باید دوباره تکرار و ترجمه شود.




به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران ضمن‌اشاره به اهمیت روز عاشورا گفت: اگر عاشورا را بشناسیم و آن را تحلیل کنیم و در این مدرسه حضور یابیم و همچنین در این راه گام برداریم به عالی‌ترین مراتب تقوای عملی دست خواهیم یافت.
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به زنان سرزمین اسلامی گفت: دفاع مقدس محصول مقاومت شما مادران شهدا،‌جانبازان، آزادگان و ایثارگران است. نقش شما دیروز در دفاع مقدس نقش محوری بود و امروز هم نقش موثری دارید و می‌توانید نظام خانواده را استحکام ببخشید. نقش مادران، همسران و جامعه بانوان کشور در مدیریت اقتصاد خانواده تعیین‌کننده است. شما با حضور در خرید کالاهای مورد نیاز به فروشندگان متدین بیاموزید آنها هم در مدرسه امام حسین(ع) اهل انصاف باشند. شما بیاموزید که در این شرایط با عقلانیت، پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف راه را برای برون رفت از این چالش برای ایران و دنیای اسلامی هموار کنید.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس این درس را به مقاومت لبنان،‌مردان بدر، جبهه قدرتمند عراق، مردان مسلمان ما در جهان آموخت که منطق عملی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و امروز نیز باید دوباره تکرار و ترجمه شود.
آقای ترامپ! خاورمیانه از کف تو رفته است
ابوترابی‌فرد خطاب به ترامپ گفت: با ملتی سر و کار دارید که همه هستی، تجربه و کار او در چهار دهه در لبیک به امام خود پیش روی تو و جامعه جهانی است و امروز این ملت مبدل به ملت اسلام شده و میان آنها با ورود به آبشخور مرگ یا چیرگی بر حکومت هیچ چیزی حائل نیست.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: سخن ترامپ این است که اگر در مقابل انقلاب اسلامی و اسلام نایستیم خاورمیانه از کف ما می‌رود آقای ترامپ خاورمیانه از کف تو رفته است سخن نتانیاهو این است که اگر در مقابل این موج پرقدرت کوتاه بیایید باید با رژیم ‌اشغالگر قدس خداحافظی کنی. آقای نتانیاهو شما و سرویس‌های اطلاعاتی‌تان خوب می‌دانید که زمان خداحافظی فرا رسیده و مقاومت حزب‌الله و مردم غزه در چه جایگاه قدرتی قرار دارد.
طرح مبارزه با مفاسد توسط یک باند سیاسی
 از دستورکار مجلس خارج شد
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: آموزش و پرورش تقریباً کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد شیوه تعلیم آموزش دین و شیوه تعلیم آموزش تاریخ در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است و بنده از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهم که فرهنگ مقاومت را افزایش دهند.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران اظهار داشت: اگر ما درس اخلاقی بدهیم که در این اخلاق و در این معنویت افراد مهربان بشوند اما قوی نشوند این درس اخلاق حتماً به ضرر جامعه است. اخلاقی که بر اثر ضعف نفس باشد برایش ارزشی قائل نیستیم. معنویتی که بر اثر ضعف باشد نیز برای ما ارزشی ندارد.
وی افزود: آموزش و پرورش می‌تواند استقامت را با انگیزه قوی شدن و با انگیزه حماسه‌ساز شدن در جوان‌های ما افزایش دهد. با بهانه‌های مختلف و البته غیرمنطقی حماسه قدرتمند شدن، روحیه قوی داشتن که محور و شاخصه اصلی رشد انسانی است در کتاب‌های درسی متأسفانه ضعیف می‌شود.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران اظهار داشت: درصد امید برای حل مشکلات کاملاً وابسته به این است که سیاسیون و مدیران کشور تا چه اندازه اهل استقامت هستند وقتی یک نماینده مجلس بیانیه‌ای را می‌خواند که ما در سال‌های بعد از انقلاب هر چه استقامت کرده‌‌ایم‌ اشتباه بوده و دیگران را به عدم استقامت در مقابل دیگر کشورها دعوت می‌کند و دشمن را به جهان تعبیر می‌کند و می‌گوید ما در مقابل جهان رفتارمان چگونه بوده تعریضی به حضرت امام و تعریضی به مقاومتی که همین الان در سطح منطقه است این فرد تولید یأس می‌کند. آیا این نماینده مجلس از دانش و از عقل به قدر کافی برخوردار است که تاریخ پرحماسه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال می‌برد؟
وی افزود: اگر یک شخصیت سیاسی بگوید ما با کوتاه آمدن در مقابل دشمن می‌توانیم حقمان را بگیریم سرچشمه یاس است. خداوند متعال قطعاً ملتی را که مسئولان سیاسی‌اش اهل استقامت نباشند زمین خواهد زد و باید برای آن ملت دل سوزاند.
پناهیان خاطرنشان کرد: این اقدام، اقدام بی‌خردانه‌ای است که وقتی راه‌حل برای رفع مشکلات وجود دارد فردی بازی و همچنین ثبات جامعه را به هم بزند، ثبات جامعه اهمیت زیادی دارد. کسانی که فرهنگ مقاومت در ادبیاتشان نیست و مقاومت را محکوم می‌کنند موجب ایجاد یأس می‌شوند. کسانی که جامعه را در بن‌بست تلقی می‌کنند و همچنین کسانی که می‌گویند راه ما از سازش می‌گذرد موجب ایجاد یأس می‌شوند. این‌ها تحت تأثیر ابلیس هستند.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران افزود: یأس‌پراکنی به صورت شیک امروز در جامعه سخن گفتن از سازش و سخن نگفتن از استقامت است. یأس‌پراکنی امروز در جامعه نپرداختن به اقتصاد مقاومتی است.
پیروزی در جنگ اقتصادی
به معنای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است
پناهیان خاطرنشان کرد: در یک چهارشنبه‌ای طرح مبارزه با رانت و فساد بنا بود در مجلس تصویب شود و ما مارش پیروزی بزنیم که یکباره توسط یک باند سیاسی از دستور کار مجلس خارج شد و بعضی از رانت‌خواری‌ها قانوناً در کشور ما جرم نیست و بنا بود در این قانون رانت‌خواری‌هایی که می‌توان جرم تلقی کرد، جرم تلقی شود و جلوی رانت‌خواری گرفته شود که متأسفانه مجلس نه تنها آن را تصویب نکرد بلکه از دستور کار هم خارج کرد.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران در پایان گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی به این معناست که اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و اجرای آن افزایش پیدا کند و اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از رانت‌خواری‌ها افزایش پیدا می‌کند.