kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
امام جمعه قم:

دفاع مقدس الگوی مطلوب برای برون رفت از مشکلات است

امام جمعه قم گفت: دفاع مقدس راه نشان بزرگی برای امروز و آینده کشور است که با آن می‌توان بر توطئه‌های دشمنان غلبه کرد.



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور خیل عظیم مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی در دفاع مقدس یک تنه در برابر استکبار و متحدینش ایستاد با اینکه نظام نوپا بود و آمادگی لازم برای تحمل آن جنگ نابرابر را نداشتیم.
وی تصریح کرد: با آنکه قدرت‌های استکباری و ارتجاع منطقه با پول و نیروی انسانی و تجهیزات برتر نظامی و تبلیغات سنگین رسانه‌ای پشت سر صدام قرار گرفتند اما ملت ایران با تأسی به فرهنگ عاشورایی و باور به نصرت الهی بر آن توطئه بزرگ فائق آمد.
رئيس جامعه المصطفی العالمیه با بیان شاخصه‌های دوران دفاع مقدس از جمله مدیریت جهادی، خلاقیت در تاکتیک‌های رزمی و اتکا و اعتماد به مدیریت جوانان، اظهار داشت:‌ امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج رجوع به آن شاخص‌ها هستیم و تجربه دفاع مقدس الگوی مطلوب برای برون رفت از مشکلات فعلی است.
وی افزود: قوای سه‌گانه باید با الگوگیری از مدیریت جهادی دفاع مقدس به مقابله با توطئه‌های دشمنان و گره‌گشایی از مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنها بپردازند. خطیب جمعه قم با بیان اینکه مردم باید با همراهی با دستگاه های حاکمیتی آنان را در رفع مشکلات یاری دهند، گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین و تنها راه ‌حل مشکلات و تأمین نیازهای مردم است و در واقع خود مردم هدایت اقتصاد را با نظارت دولت به دست خواهند گرفت. وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به شهادت طلبه مشهدی اشاره و هدف از این اقدامات را جدا کردن مردم از روحانیت عنوان کرد و بیان داشت: این‌گونه اقدامات سخیف و بلاهت‌وار نمی‌تواند ملت را از روحانیت اصیل جدا کند و برعکس موجب تحکیم پایه‌های اتحاد ملت- روحانیت خواهد شد.
امام جمعه قم در ادامه با تقدیر از مردم متدین کشورمان به خاطر گرامی‌داشت یاد شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندان و یارانش، ابراز داشت: ملت ایران در گرامی‌داشت اهل بیت(ع) سنگ تمام گذاشتند و شیعه و سنی در کنار هم در عزای شهادت خاندان امامت و ولایت به سوگ نشستند. وی افزود: این عزاداری‌ها موجب صفای دل و تقوا خواهد شد و مجاهدت و مقاومت و صبوری را در انسان تقویت و پایدار می‌کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علم‌آموزی، گفت: مردم انتظار دارند آموزش علوم و تربیت ها به گونه‌ای باشد که طلبه و دانشجو و دانش‌آموز در مسیر سعادت قرار بگیرند و در این زمینه آموزش و پرورش باید سند تحول را که اساس و زیرساخت مهم تعالی آموزش و پرورش است، به خوبی اجرا و مدنظر قرار دهد.