kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

قاسمی: ادعای درخواست ایران برای مذاکره با ترامپ مضحک است

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل را مضحک خواند و تصریح کرد که هرگز درخواستی از سوی ایران برای ملاقات با ترامپ مطرح نشده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشره از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سارمان ملل مبنی بر طرح درخواستی از سوی طرف ایرانی برای  ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن را تکذیب کرد.
قاسمی افزود: اینگونه اظهارات یا خبرسازی‌ها طراحی رسانه‌ای‌- روانی و نعل وارونه زدن‌های محافل خاصی است که ناشیانه به قلب واقعیات می‌پردازند؛ این روش‌ها کاملا برای ما شناخته شده است و آرشیو ما مشحون از این دست خبرسازی‌هاست.
سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر تأکید کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با آقای ترامپ مطرح نشده است.
به گزارش فارس، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرده است که اگر روحانی درخواست ملاقات با ترامپ را مطرح کند، رئیس جمهور ترامپ آمریکا در این خصوص تصمیم می‌گیرد که این درخواست را بپذیرد یا نپذیرد.
گفتنی است روزنامه کیهان در هفته های گذشته در یادداشتی به قلم مدیر مسئول نوشته بود: «امسال اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ریاست دوره‌ای و یک ماهه شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد...ریاست دونالد ترامپ بر شورای امنیت سازمان ملل اگرچه دوره‌ای و یک ماهه و بر‌اساس حروف اول نام کشورها (به زبان انگلیسی) است، ولی به هر حال، امروز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور هتاک، خونریز و غارتگر آمریکا که هیچ فرصتی را برای کینه‌توزی و دشمنی با ایران اسلامی و اهانت‌های پی‌در‌پی به مردم ایران و... از دست نداده، بر این کرسی تکیه زده است و اکنون فرصت مناسبی به دست آمده است که رئیس‌جمهور کشورمان با اعتراض رسمی و آشکار به ریاست ترامپ بر شورای امنیت سازمان ملل متحد از شرکت در مجمع عمومی سالانه این سازمان خودداری کند تا از این طریق و با تحقیر ترامپ، لااقل به بخشی از اهانت‌های آمریکا علیه ایران و مردم ایران پاسخ داده باشد».
در شرایط فعلی دولت ترامپ با هدف کارنامه‌سازی در حوزه سیاست خارجی شدیداً نیازمند اجرای یک نمایش سیاسی است؛ بنابراین مقامات ارشد دولت ترامپ تقلا می‌کنند تا روسای جمهور ایران و آمریکا در یک قاب قرار بگیرند. هدف آمریکا از این اقدام نه مهیاشدن بستر مذاکره، بلکه نمایش تسلیم ایران و مقدمه‌چینی برای تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان است.
نکته قابل تأمل اینجاست که مدعیان اصلاحات با بازی در زمین ترامپ به دنبال اجرایی شدن این اقدام ضدایرانی هستند.