kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
با حضور رهبر انقلاب، عموم مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی (ره)

مراسم عزاداری لیالی تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) با حضور هزاران تن از مردم دلباخته اهل بیت آن حضرت در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب در شب‌های گذشته برگزار شد.




در شام غریبان، شب حزن و ماتم آل‌الله، هزاران تن از مردم دلباخته‌ حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و اهل‌بیت آن حضرت، در حسینیه‌ امام خمینی رحمت‌‌الله گرد هم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه خداوند، مؤمنان را با بلاها آزمایش می‌کند، گفت: حکمت‌های زیادی در بلاها وجود دارد که مهم‌ترین آن، تواضع و رشد انسان است.
سخنران مراسم با‌اشاره به حماسه‌آفرینی‌های عقیله‌ بنی‌هاشم سلام‌الله‌علیها در روز عاشورا و پس از آن، افزود: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها عقل و درایت را از جدشان پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، شجاعت را از پدرشان امام علی علیه‌السلام، عفت و حیا را از مادرشان حضرت فاطمه علیهاالسلام، صبر را از برادرشان امام حسن علیه‌السلام و عزت را از حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به ارث بردند لذا ایشان شبیه‌ترین شخص به برادرشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بودند. همچنین آقایان سماواتی و محمدرضا طاهری در این مراسم به ذکر مصیبت اهل‌بیت علیهم‌السلام، قرائت دعا و مرثیه‌سرایی پرداختند.
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی نیز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌‌ امام خمینی رحمت‌‌الله برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم عزادار حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی با تبیین راه‌های ثبات قدم در دین، گفت: ثبات قدم به معنای ایستادگی بر موضع حق است و این مهم با خواندن دعا و نماز شب، مطالعه‌‌ تاریخ ایستادگی انبیا و اهل حق و همچنین با یاری رساندن به مردم حاصل می‌شود.
آقای رفیعی، حضرت قمر بنی هاشم علیه‌السلام را الگوی ثبات قدم و استواری در دین خواند و افزود: ویژگی منحصربه‌فرد حضرت عباس علیه‌السلام، مورد مدح ائمه قرار داشتن، شاگردی در مکتب چهار امام معصوم و عَلَم‌داری سپاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام
است.
همچنین در این مراسم آقایان انسانی و کریمی به نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت اباالفضل العباس علیهماالسلام پرداختند.
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی نیز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم دلداده‌‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه‌‌ امام خمینی رحمت‌‌الله برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با‌اشاره به عظمت حادثه‌ی کربلا، گفت: ایمان و یقین حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به‌گونه‌ای بود که ایشان آرام‌ترین شخص در روز عاشورا بودند و این حادثه‌‌ بزرگ، ذره‌ای ایشان را مضطرب و پریشان نکرد.
آقای عالی افزود: در نگاه توحیدی، شکست و ناامیدی وجود ندارد و همچنان‌که در دفاع مقدس، رزمندگان با توکل و تضرع به درگاه خداوند، نهایت تلاش و مجاهدت خود را برای جلب نصرت الهی به کار می‌گرفتند، امروز نیز رمز عبور از مشکلات اقتصادی و پیروزی بر مکر دشمنان، همین اعتقاد و رویکرد
است.
در این مراسم، آقایان غیاثی و مطیعی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اهل‌بیت آن حضرت پرداختند.