kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

ساخت اولین کوادکوپتر با سوخت بنزین در کشور



یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی موفق به طراحی و ساخت نخستین کوادکوپتر (پرنده هوشمند) با سوخت بنزین و قابلیت پرواز طولانی مدت شده است.
حسن حیدری، رئیس ‌پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با ‌اشاره به اینکه این کوادکوپتر در نوع خود منحصر به فرد است، ادامه داد: این مدل برای پرواز طولانی‌مدت طراحی شده و می‌تواند برای پرواز در مسیرهای بلند مورد استفاده قرار گیرد. وی سرکشی و پایش برای مرزبانی، جست‌وجو و امداد و نجات را برخی کاربردهای این پرنده هوشمند نام برد و اضافه کرد: این محصول اولین کوادکوپتر است که با سوخت بنزین کار می‌کند و دارای باتری‌های اضطراری نیز هست.
وی خاطرنشان کرد: کواد کوپتر طراحی شده از سوی این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی نداشته و توانایی پرواز طولانی‌مدت، یکی از امتیازات ویژه این محصول است.
براساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، حیدری درخصوص قابلیت‌های کوادکوپتر توضیح داد: هدایت‌پذیری و انجام ماموریت به‌صورت تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی، قابلیت ارسال تصاویر و اطلاعات پروازی به صورت آنلاین به ایستگاه زمینی، پرواز در بیش از ۱۲ مد پروازی مختلف و بازگشت به خانه به ‌صورت تمام اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه در شرایط اضطراری از دیگر قابلیت‌های این کوادکوپتر هستند.