kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

مقامات آمریکا سفیر تشکیلات خودگردان و خانواده‌اش را اخراج کردند

دولت آمریکا پس از اتخاذ سلسله تدابیر ظالمانه در حق فلسطینی‌ها و قطع کردن کمک‌های مالی خود این بار سفیر فلسطین و خانواده‌اش را اخراج کرد.

 

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، مقامات آمریکایی مجوز اقامت خانواده سفیر فلسطین را لغو کرده و به رغم اینکه مجوز اقامت خانواده این سفیر تا ۲۰۲۰ اعتبار دارد از آنها خواستند فورا خاک آمریکا را ترک کنند.
«حنان عشراوی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین این اقدام آمریکا را اقدامی انتفام‌جویانه از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان بی‌گناه دانست. وی افزود: مقامات آمریکا در سطح جدیدی از تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه فلسطینی‌ها، این بار خانواده سفیر «حسام زملط» را به شیوه‌ای غیرانسانی و عمدی هدف قرار دادند که بر خلاف تمامی عرف‌های دیپلماتیک بوده و تاثیر خطرناکی در روابط بین‌المللی فلسطین و آمریکا خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، عشراوی همچنین گفت، این تدابیر ظالمانه شامل لغو مجوز اقامت خانواده سفیر حسام زملط می‌شود که به این ترتیب فرزندان او به نام سعید 7 ساله و الما 5 ساله ناگزیر به ترک مدرسه‌شان در واشنگتن شدند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از زملط آورده است، خانواده او بعد از اطلاع یافتن از اینکه ویزای آنها از زمان بسته شدن دفتر هیئت فلسطین در ماه آینده میلادی اعتبار نخواهد داشت، آمریکا را ترک کردند. سفیر فلسطین تصریح کرد، مقام‌های آمریکایی ویزای خانواده‌اش را باطل و حساب‌های بانکی آنها را بستند. این تصمیم جدید آمریکا در پی اتخاذ سلسله تدابیر مالی دولت ترامپ در حق فلسطینی‌هاست، به طوری‌که واشنگتن اعلام کرد، کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و نیز حمایت‌های مالی آمریکا از طرح‌های کرانه‌ باختری و غزه و نیز بودجه بیمارستان‌های قدس که به فلسطینی‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند را قطع خواهد کرد.
دولت آمریکا اخیرا به طور رسمی تعطیلی دفتر هیئت دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن را اعلام کرد و این اقدام را با بهانه مذاکره نکردن مستقیم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل و مخالفت با مذاکره با دولت ترامپ دانست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از اطلاع از طرح صلح آمریکا از آن انتقاد کردند و حتی حاضر نشدند با دولت واشنگتن مذاکره کنند. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نیز با صراحت اعلام کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها حاضر به مذاکره با اسرائیل نشوند، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا بازگشایی نخواهد شد. این اقدام آمریکا ماه‌ها پس از قطع کمک ۳۰۰ میلیون دلاری واشنگتن به آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی صورت می‌گیرد.
زخمی شدن 5 صهیونیست
جوانان فلسطینی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، یکشنبه‌ شب به اتوبوس ارتش این رژیم که وارد اردوگاه آوارگان «قلندیا» در شمال شهر قدس شده بود حمله کردند. این حمله منجر به جراحت چهار سرباز و یک افسر ارتش رژیم اشغالگر قدس شد.
منابع فلسطینی اعلام کردند از آغاز درگیری‌های سال جاری تاکنون، هشت نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند، همچنین از آغاز تظاهرات روز بازگشت(10 فروردین) تاکنون، بیش از 190 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 20هزار نفر مجروح شده‌اند. جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت و چراغ سبز آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد.
شکاف در اردوگاه صهیونیست‌ها
«ایهود» باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی طی سخنانی، «بنیامین نتانیاهو» را به «نیکلای چائوشسکو» دیکتاتور رومانی که سه دهه پیش توسط انقلابیون اعدام شده است، تشبیه کرد. باراک، نتانیاهو را به خیانت نسبت به یهودیان و کشاندن اسرائیل به سوی نابودی متهم کرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، افزود: باراک که در همایشی در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد، گفت: وضعیت امروز به جای تداعی یک جامعه‌‌ متعالی، ما را به یاد «نیکلای چائوشسکو» می‌اندازد.
وی افزود، همان‌هایی که نتانیاهو را به قدرت رساندند، او را ساقط خواهند کرد. این اظهارات در رسانه‌های صهیونیستی جنجال بسیاری ایجاد کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اتهام‌هایی جدی از جمله دریافت رشوه و فساد مالی در چند پرونده جداگانه مواجه است.