kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
صالحی در وین:

رویکرد اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مکانیسم مناسبی نداشته است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام رویکرد اصلاح تدریجی را در پیش گرفته و این مکانیسم مناسبی نیست.




علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، خروج آمریکا از برجام را «بی مسئولیتی» این کشور خواند و محکوم کرد.
صالحی همچنین خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خواند.
وی تاکید کرد که ایران به تعهداتش در برجام متعهد بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق را تایید کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت:به رغم دلگرمی از مواضع اتحادیه اروپا درباره برجام، اروپا باید اقدامات عملی و محکمی در رابطه با اجرای توافق بردارد.
صالحی گفت: اتحادیه اروپا باید تعهداتش را اجرا کند. اتحادیه تاکنون رویکرد اصلاح تدریجی را در پیش گرفته و این مکانیسم مناسبی نیست.
دیدار با رئیس روس اتم
به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، با «الکسی لیخاچف» رئیس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، صالحی از همکاری‌های رو به گسترش هسته‌ای صلح‌آمیز بین دو کشور قدردانی کرد.
رئیس روس اتم در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام حمایت مجدد روسیه از برجام ،بر تقویت همکاری‌های صلح‌‌آمیز هسته‌ای با جمهوری اسلامی تأکید کرد.